تشکل زیست محیطی «نهضت سبز زاگرس» کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خود را از سال 1378 آغاز کرده و هم اینک نیز دارای 120 عضو است.
این تشکل مردم نهاد با برخی استان‌ های کشور همکاری داشته و برنامه‌ های مشترک در زمینه مسائل زیست محیطی با آنها اجرا می ‌کند.
امید سجادیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: تشکل مردم نهاد نهضت سبز زاگرس کهگیلویه و بویراحمد در تلاش است با نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست گامی موثر در این زمینه بردارد.
وی افزود که تاکنون تلاش های ارزنده ای در راستای احیای و حفاظت از محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد توسط این تشکل انجام شده است.
دبیر اجرایی تشکل مردم نهاد نهضت سبز زاگرس کهگیلویه و بویراحمد اجرا و راه اندازی کمپین شهر پاک را از اقدام های مهم این تشکل برای حفاظت از محیط زیست استان دانست و بیان کرد: این طرح نخستین بار در استان اجرا و تاکنون نیز چند مرحله از آن در یاسوج انجام شده است.
سجادیان با بیان اینکه طرح شهر پاک محورهای مختلفی دارد، عنوان کرد که «سه شنبه بدون کیسه پلاستیکی» از جمله این محورها بوده که هفته های گذشته در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.
وی ابراز داشت: «سه شنبه بدون خودرو» نیز از دیگر طرح هایی بوده که با هدف توسعه و حمایت از طرح شهر پاک در یاسوج اجرا شد.
دبیر اجرایی تشکل مردم نهاد نهضت سبز زاگرس کهگیلویه و بویراحمد گفت که این تشکل با همکاری هیات دوچرخه سواری استان طرح «سه شنبه بدون خودرو» را اجرا کرد.
سجادیان اظهار داشت: 25 دوچرخه سوار در این طرح حضور داشته و مسیر پارک بانوان یاسوج تا میدان جهاد این شهر را رکاب زدند.
وی افزود که این دوچرخه سواران با در دست داشتن کیسه های پارچه ای هدف از این اقدام را حمایت از شهر پاک ذکر کردند.
سجادیان بیان کرد: توسعه و فراگیر شدن چنین برنامه هایی نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی همگانی است.
مسئول کمیته «سه شنبه بدون خودرو» در هیات دوچرخه سواری کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به نقش ورزش در سلامتی گفت که چنانچه فرهنگ استفاده از دوچرخه در این استان نهادینه شود تاثیر بسزایی در توسعه سلامت جامعه و کاهش آلودگی هوا دارد.
علی جهانبازی اظهار داشت: دود خودروها از عوامل مضر برای سلامتی انسان ها و محیط زیست است و باید کاری کرد که روز «سه شنبه بدون خودرو» به هفته، ماه و سال بدون خودرو تبدیل شود.
وی افزود که تحقق چنین امر مهمی در گرو فرهنگ سازی لازم در جامعه است و داشتن شهری پاک نیز مستلزم همکاری و تعامل همه جانبه مردم، مسئولان و دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد است.
جهانبازی بیان کرد: امید است با اجرای این طرح ها بتوان گامی موثر در راستای حفاظت از محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد و توسعه سلامتی مردم و جامعه برداشت.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.