سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح ها را بهمراه برخی تجهیزات پزشکی و بالینی رقمی افزون بر ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

دکتر پرویز یزدان پناه تصریح کرد: افزون بر ۳۰ میلیارد ریال برای افتتاح سامانه اتوماسیون عملکردی فوریت های پزشکی و همچنین خرید یک دستگاه خودروی فرماندهی برای این مرکز هزینه شد.

وی یادآور شد: حدود ۳۰ میلیارد ریال نیز برای خرید تجهیزات مرکزغربالگری بیمارستان شهید رجایی یاسوج هزینه شد که البته با وجود انکه قرار بود از سال ۹۷ این مرکز به صورت غیررسمی افتتاح شده بود اما با توجه به کمبود برخی تجهیزات و نبود پزشک وکادر درمانی لازم تاکنون امکان بهره برداری از ان وجود نداشت.

یزدان پناه یادآور شد: از امروز و با خرید تجهیزات پزشکی جدید و استقرار پنج پزشک متخصص و فوق تخصص در حوزه تشخیص بیماران سرطانی بهره برداری از این مرکز آغاز شد.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال در حوزه آموزش دانشگاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین از تخصیص بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی برای خرید تجهیزات و توسعه مراکز علمی و تحقیقاتی این دانشگاه خبر داد و گفت: به زودی این مبلغ بین دانشکده پزشکی و پیراپزشکی و و بخش ها و گروه های مختلف آموزشی توزیع خواهد شد.

یزدان پناه آموزش و ایجاد بستر لازم برای توسعه طرح های تحقیقاتی و پژوهشی را از جمله رویکردهای مهم در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد و افزود: طرح تحول آموزشی در این دانشگاه در قالب ۱۳ عنوان برنامه عملیاتی به زودی آغاز خواهد شد.

وی ابراز داشت: افزایش میزان سطح علمی و تحقیقاتی و ایجاد بستر لازم برای افزایش کارهای بالینی و تشخیصی دانشجویان  از مهمترین اولویت های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.

کارنامه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد برای مقابله با کرونا درخشان است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز تاکید کرد که کارنامه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و کادر بهداشت و درمان این استان نسبت به سایر مناطق کشور و همچنین کارکرد و راهبرد ستاد ملی مدیریت کرونا در جمهوری اسلامی به نسبت حتی پیشرفته ترین کشورهای دنیا درخشان تر و برجسته تر است.

احد جمالی تاکید کرد: بدون شک تلاش ها، مجاهدت ها و ایثارگری های کادر بهداشت و درمان این استان برای همیشه در ذهن مردم قدرشناس استان باقی خواهد ماند.

طرح تحول سلامت پیش زمینه مقابله با کرونا

جمالی بیان کرد: دولت تدبیرو امید با تحقق یکی ازبرنامه های پایه ای خود و با هدف کاهش بار مالی و هزینه های سرسام آور و همچنین دسترسی عادلانه اقشار مختلف مردم به شاخص های درمانی مناسب اقدام به اجرایی کردن طرح تحول سلامت کرد تا به این نیاز مبرم و حق مغفول مانده ملت پاسخ مثبت داده باشد.

وی یادآور شد: به عقیده بسیاری از کارشناسان و متولیان امر اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت و کارهای زیرساختی و تجهیزاتی در قالب این طرح هم اینک کمک شایانی برای مواجهه و مقابله بهتر با بیماری کرونا در کشورمان بویژه مناطق محرومی همچون استان کهگیلویه وبویراحمد کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.