در پیام حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: معلمان جامعه بشری را از ظلمت جهالت و نادانی نجات داده و به سوی روشنایی علم و معرفت راهنمایی می‌ کنند.

در ادامه این پیام بیان شده است: بنا به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) سرمنشأ تمامی خوبی ‌ها علم و معرفت و کلید و سرچشمه تمامی  بدبختی ها و عقب ماندگی‌ ها نیز جهالت و نادانی است.

در این پیام عنوان شده است: آنچه معلمان کشور و کهگیلویه و بویراحمد باید به آن توجه داشته باشند ۲ مطلب حیاتی و اساسی است.

در ادامه این پیام آمده است: نخستین مطلب تسلیم بودن در مقابل فرامین الهی در کمال ادب، فرهنگ و دانایی و قرار دادن عقل در پرتو نور وحی و دیگران را به آن سوق دادن است تا انسان ها از پستی حیوانیت رها شده و به اوج انسانیت راه یابند.

در این پیام بیان شده است: مطلب دیگر آن است که در کنار رشد علمی در ابعاد مختلف باید رشد اخلاقی و معنوی نیز شکل بگیرد زیرا در غیر این صورت علم به جای آنکه مدافع سلامت، آرامش و آسایش انسان ها باشد قتلگاه آنان و نابود کننده آسودگی خواهد بود.

در ادامه این پیام عنوان شده است: باید در مدارس کشور و کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه تری به اخلاق و معنویت دانش آموزان به عنوان سرمایه ‌های اصلی جامعه شود تا علاوه بر تربیت جوانانی در خور شأن نظام، انقلاب و ملت با تمدن این سرزمین بتوان به آرمان ها و اهداف عالیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده نیز دست یافت.

در این پیام آمده است: هفته معلم را به تمامی مجاهدان راه علم، ادب و فرهنگ تبریک و تهنیت گفته و از خداوند متعال برای آنان طلب عافیت و سربلندی دارم.

در پایان این پیام بیان شده است: ضمن سپاسگزاری از تمامی معلمان کشور و کهگیلویه و بویراحمد که در راستای تعلیم و تربیت فرزندان این مرزوبوم تلاش می‌ کنند اجر معنوی برای آنان از خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.