پرویز یزدان پناه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مرحله نخست غربالگری کرونا کهگیلویه و بویراحمد جزو استان های برتر بود و در مرحله دوم این طرح نیز پیشرفت ۵۰ درصدی بوده است.

وی افزود: با توجه به سیاست جدید سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و درمان مبنی بر بیماریابی فعال، از تاریخ ۳ فروردین ماه سال جاری، تمرکز دانشگاه علوم پزشکی استان نیز بر بیمار یابی فعال و انجام تست مکرر از افراد مشکوک قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این دانشگاه توانست در طی مدت زمان کوتاهی ظرفیت نمونه گیری خود را از ۷۰ نمونه به ۲۵۰ تا ۳۰۰ نمونه در روز افزایش دهد.

یزدان پناه ابراز داشت: هم اینک ۲۸۵ تخت در نقاهتگاه های استان برای بیماران مبتلا به کرونا که از بیمارستان ها، ترخیص شده اند، آماده شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تنها ۴ نفر از این بیماران از نقاهتگاه های استان استقبال کرده اند و مابقی خانه هایشان را برای قرنطینه ترجیح دادند.

وی عنوان کرد: هیچ بیمار کرونایی در ای سی یو بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد که این مهم نشان از شناسایی و بیماریابی به موقع است.

یزدان پناه همچنین با اشاره به تاخیر در اعلام نتایج آزمایش های برخی افراد در اواسط فروردین، گفت: تا تاریخ ۱۷ فروردین امسال آزمایش‌های کهگیلویه و بویراحمد به شهر شیراز مرکز استان فارس فرستاده می شد اما با توجه به وضعیت قرمز استان فارس از دانشگاه علوم پزشکی استان خواسته شد که دیگر به نمونه‌ای برای شیراز نفرستیم.

وی تاکید کرد: حجم بالای کار در شیراز، منجر به تاخیر در جوابدهی شد و این موضوع هیچ گونه ارتباطی به مسائل مالی نداشته است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: کرونا سلامت و زندگی مردم را به خطر انداخته است و وضعیت این هفته استان نسبت به هفته پیش وضعیت مطلوبی ندارد که بهتر است مردم استان بیش از پیش بیشتر رعایت کنند.

وی از همشهریان خواست تا حد امکان از خانه هایشان خارج نشوند زیرا چنانچه رعایت نکنند بیماری ویروسی کرونا شدت می گیرد و شرایط بدتر می‌شود.

یزدان پناه گفت: همه باید احساس خطر کنند و در این ایام طرح فاصله‌گذاری هوشمند به خوبی رعایت شود و اصناف که فعالیت خود را آغاز کردند پروتکل بهداشتی را رعایت کنند تا هر چه زودتر این بیماری را شکست بدهیم.

مجموع بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۹ مورد است که اغلب از خوشه‌های قدیمی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.