مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: شاخص ارزیابی در آزمون های انجام شده در سوخت بنزین و گازوییل به ازای هر ۱۰ لیتر حدود ۵۰ و برای هر ۲۰ لیتر حدود ۱۰۰ سی سی در نظر گرفته شده است.

بهمن رحمتی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد هر گونه شبهه و شایعات مبنی بر وجود هوا و یا کم فروشی در سوخت بنزین و یا گازوییل در سطح جایگاه های سوخت این استان را رد کرد و یادآور شد: انجام آزمایش ها و آزمون ها از نازل های سوخت تابع شرایط و استانداردهای خاصی است و هر کسی نمی تواند ادعای وجود تخلف و غیر استاندارد بودن سوخت در جایگاه ها را داشت.

وسایل بازی شهرداری های کهگیلویه و بویراحمد غیراستاندارد است

رحمتی همچنین تاکید کرد که با توجه به ارزیابی ها و بازرسی های انجام شده از پارک ها و وسایل بازی با متولی شهرداری های ۱۷ گانه استان ، تمامی این وسایل موجود در پارک ها طی چند بار بازرسی غیراستاندارد و غیرقابل استفاده کودکان و خانواده بوده اند.

عمده این وسایل بازی در پارک های محله ای هستند.

وی با بیان اینکه تذکرات و هشدارهای لازم به شهرداری ها برای استاندارد سازی و رفع نقایص این وسایل داده شده است، گفت: همچنین گزارش تخلفات و غیراستاندارد بودن این وسایل نیز به نهادهای نظارتی و قضایی به صورت مکتوب ارسال شده است.

رحمتی تصریح کرد: البته با توجه به بازرسی های انجام شده وسایل بازی که مربوط به بخش خصوصی هستند دارای استاندارد های لازم بوده اند و مشکلی از نظر ایمنی و استفاده برای خانواده ها و کودکان ندارند.

صدور ۴۶ پروانه استاندارد

وی همچنین از صدور ۴۶ پروانه جدید استاندارد در سال جاری برای واحدهای صنفی در بخش های مختلف و حدود ۲ برابر سال گذشته در استان خبر داد.

وی با اشاره به وضعیت آسانسورها در سطح استان نیز گفت: در گذشته هیچ آسانسور استانداری در استان وجود نداشت ولی در دو سال گذشته با تذکرات و هشدارهای لازم برخی شهرداری‌ها از جمله شهرداری یاسوج با جدیت وارد میدان شده اند و نسبت به استاندارد سازی و رفع ایرادها و نقایص و سامان دادن وضعیت آسانسورها اقدام کرده اند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: البته شهرداری دوگنبدان تاکنون هیچ گونه همکاری و تعاملی نه تنها در رفع مشکل آسانسورها بلکه در هیچ زمینه ای نداشته و البته در صورت بروز هرگونه مشکل و اتفاقی در استفاده از کالاهای مشمول استاندارد خود شهرداری دوگنبدان باید پاسخگو باشد.

وی یادآور شد: شهرداری یاسوج در این راستا پیشتاز در همکاری با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان است و گام های مثبت و امیدوارکننده ای در زمینه استاندارد سازی آسانسورهای شهر یاسوج برداشته است.

استان کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۰ هزار نفر دارای ۱۷ شهر و شهرداری است.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین ظرف ۲ سال گذشته بیش از ۱۵۰ مورد گواهینامه استاندارد آسانسور صادر شده است.

رحمتی از بازرسی ۹۲۲ مورد از واحدهای تولیدی تحت پوشش در سطح استان خبر داد و تاکید کرد: در زمینه ایمنی و سلامت با هیچ کس مماشات نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی ظرف ۲ ماه گذشته صورت گرفته،ادامه داد: ۱۴۵ قلم کالا غیر استاندارد و یا دارای نشان جعلی استاندارد شناسایی شد.

رحمتی با بیان اینکه هم اینک ۲۰۳ واحد تولیدی در سطح استان زیر پوشش استاندارد هستند، یادآور شد: ۱۳۸ مورد از این تعداد در زمینه صنایع ساختمانی است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.