به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در همایش ورزش و توسعه در گچساران با اشاره به اینکه در سال گذشته بهره برداری از ۵۰۰ پروژه ورزشی در مناطق مختلف کشور هدفگذاری شده بود اظهار داشت: با تلاش مضاعف مسئولان و همکاری مجلس و دولت ۷۰۰ طرح ورزشی پارسال در ایران بهره برداری شد که بیشتر از میزان پیش بینی ها بوده است.

وی بیان کرد: امسال نیز با وجود مشکلات اقتصادی حاصل از تحریم ها افتتاح ۷۰۰ زیرساخت ورزشی در کشور هدفگذاری شده که تاکنون نیمی از این طرح ها بهره برداری شده است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: تلاش می شود بقیه طرح های ورزشی برنامه ریزی شده در مناطق مختلف کشور نیز تا پایان سال بهره برداری شود.

وی به میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح ها اشاره ای نکرد.

سطانی فر عنوان کرد: بهره برداری از تعداد زیادی طرح که با وجود گذشت بیش از ۱۰سال از شروع عملیات اجرایی آنان هنوز نیمه تمام مانده بودند از موفقیت های دولت دوازدهم در توسعه زیرساخت های ورزشی است.

سلطانی فر ابراز داشت: ایجاد تعداد پرشماری فضای ورزشی برای بانوان از دیگر دستاوردهای حوزه ورزش کشور در سال های اخیر بوده است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه زیرساخت های ورزشی پیش نیاز درخشش ورزشکاران در میدان های جهانی و بین المللی است تاکید کرد: کشورمان در ۱۸ ماه گذشته شاهد موفقیت های چشمگیری در رشته های مختلف ورزشی بوده که این امر ثمره تلاش مسئولان در ایجاد زیرساخت ها،مدیریت استعدادها و همت ورزشکاران است.

سطانی فر  حضور قابل قبول در جام جهانی فوتبال روسیه در سال ۲۰۱۸ در یک گروه سخت،  کسب بیشترین تعداد مدال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در  بازی های آسیایی جارکارتا ، راهیابی نماینده ایران به مسابقه فینال فوتبال جام باشگاه های آسیا و رسیدن کشور به مرحله نیمه نهایی فوتبال جام ملت های آسیا پس از سال ها انتظار از موفقیت مهم ورزش کشورمان در این مدت بوده است.

وی اظهار داشت: کسب مقام های قهرمانی و نائب قهرمانی کشتی گیران فرنگی و آزاد رده سنی زیر ۲۳ سال در مسابقات جهانی از موفقیت های اخیر ورزشکاران کشورمان بوده است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت نیز در این آئین گفت: ۹۰درصد اعتبارات مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت این شهرستان ها در حوزه ورزش هزینه شدهاست.

غلامرضا تاجگردون اظهار داشت: در حالی که تا پیش از شروع دولت تدبیر و امید هیچ چمن مصنوعی فوتبال در این شهرستان ها احداث نشده بود اکنون تعداد زیادی از روستاها صاحب این زیرساخت ورزشی شده اند.

وی با اشاره به وجود استعدادهای ورزشی چون پدر بوکس ایران زنده یاد حسن باشت باوی، نوروز حیدری مربی پیشین تیم ملی هاکی گفت: توجه به ورزش قهرمانی و همگانی در شهرستان های گچساران و باشت ضروری است. 

وزیر ورزش و جوانان برای افتتاح و بازدید از چند طرح ورزشی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

استان ۷۲۳هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ هزار نفر ورزشکار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.