سید حسن کاظمی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اراضی تغییر کاربری داده شده را شامل جاده دهنو، محمود آباد علیا، زیرگذر مختار، جاده کمربندی یاسوج اصفهان، زیر گذر تنگ کناره، حاشیه سد شاه قاسم، سرنجل کل، بعد از تلگاه و آبشار یاسوج  اعلام کرد.

 وی اظهار داشت: در این مناطق سودجویان با دور زدن قانون اقدام به تغییر کاربری اراضی کرده اند.

 کاظمی تصریح کرد:  در برخی از این مناطق ساخت و سازهای غیر قانونی نیز انجام و دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب، برق، و گاز به آنها هم خدمات رسانی کرده اند.

کاظمی افزود: نیاز است دستگاه‌های ذی ربط هر چه سریعتر مستندات این تخلفات را به کارگروه زمین خواری استان ارائه دهند.

دبیر کارگروه مبارزه با زمین‌ خواری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دلایل مهم بروز پدیده زمین‌ خواری در این استان شامل سهل ‌انگاری و کم‌ کاری متولیان امر، ضعف مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های اجرایی مربوطه، محصور و مستندسازی نبودن زمین ها و بالا بودن ارزش زمین هاست.

کاظمی اظهار داشت: زمین خواری یکی از مهمترین موانع توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهر یاسوج مرکز این استان است.

وی بدون اشاره به آمار، افزود: بیشترین میزان تغییر کاربری زمین ها در اطراف شهرهای بزرگ کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج، دوگنبدان و دهدشت انجام شده است.

کاظمی بیان کرد: البته با اهتمام ویژه دولت و مدیریت اجرایی استان و نیز همراهی دستگاه قضایی در تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال و مبارزه با زمین خواری، تا حدود زیادی جلوی برخی زمین خواری های سازمان یافته گرفته شده است.

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی لازم تا حدودی صورت گرفته ولی باید در کنار آن نیز نظارت‌ها و آگاهی بخشی بیشتر مردم نسبت به قوانین و مقررات گسترش یابد.

به گفته مسئولان قضائی از سال گذشته تاکنون ۳۳۲ هکتار از زمین های منابع ملی در این استان از دست سودجویان و متصرفان رفع تصرف شد

همچنین در این مدت بیش از ۱۹ هزار مترمربع از عرصه های زیست محیطی و بیش از ۵۸ هکتار از حریم رودخانه ها با مشارکت و دخالت دستگاه قضایی این استان آزاد شد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.