به گزارش ایرنا،کتاب‌های دلنوشته‌های عرفان و ماجراهای هیراد شهر هرکدام در ۲ جلد و کتاب داستان‌های کودکان و نوجوانان آثار چاپ شده این نویسنده نابینای کهگیلویه و بویراحمد است.
عرفان هم اینک در رشته روانشناسی تحصیل می کند.
درخشش او در جشنواره های مختلف و ایراد سخنرانی در بسیاری از آئین های بزرگ در گچساران عرفان را به یکی از مشهورترین جوانان شهرستان تبدیل کرده است.
عرفان که درهای ناگشوده مشکلات را که شاید انسان های عادی از آن عاجزند را  با همت بالای خود پشت سر گذاشته می گوید: محدودیت های جسمی نمی تواند خللی در موفقیت های یک انسان با اراده ایجاد کند.

او گرانی کاغذ و هزینه بالای نشر کتاب را مهمترین مشکلات حوزه نویسندگی می داند.
هنر عرفان تنها در نویسندگی خلاصه نمی‌شود بلکه دستان توانمند او مخاطبان زیادی را با هنر موسیقی مهمان شادی می کند.
عارف آنگاه که عصای سفید یک متری خود را زمین می گذارد از سر ذوق عصای سفید روشنایی را به دست می گیرد و تراوش ذهنی خود را در قالب کلمات زیبا با خط بریل جاری می کند.
این جوان نه تنها خود توانسته است در زمینه های نویسندگی و موسیقی هنرمندی کند بلکه پلکان موفقیت برادر کم بینای کوچک خود شده است.

تشویق ها و راهنمایی عرفان برادر کم بینای کوچکش را در مسیر نویسندگی قرار داده به طوری که کتاب «ماجراهای شاهزاده» و« لک لک ها »به نویسندگی بنیامین شیروان لک دانش آموز کم بینای ۱۳ ساله گچسارانی نیز منتشر شده است.
بنیامین می گوید: با توجه به علاقه ای که به حیات وحش دارم و نظر به خشکسالی های سال های اخیر در این کتاب به زبان داستان از مخاطبان خواسته شده تا برای تامین غذا و آب حیات وحش مشارکت کنند.
او هنر نویسندگی  و موفقیت در زندگی را مدیون عرفان برادر نابینای خود می داند.
این نویسنده نوجوان می گوید: نزد برادرم توانستم فنون نویسندگی را بیاموزم.
عرفان با ستایش از مادرش که در یادگیری خط بریل اورا کمک کرد هر چند معمولاً فرزندان عصای دست والدین می‌شوند اما این بار پدر و مادرم عصای دست فرزندان خود شده اند.
شیروان لک فراگیری خط بریل را سخت‌ترین مرحله زندگی خود بیان کرد و افزود: به دلیل کودک بودن برای برجسته شدن حروف همیشه بین انگشتانم زخمی بود.
وی، راز موفقیت خود را پیدا کردن یک دوست روشندل در کتابخانه مرکزی شیراز دانست و تصریح کرد: به دلیل نبودن کتاب‌های داستان و آموزش داستان نویسی به خط بریل، این دوست هرماه کتاب‌های مورد نیاز من را به گچساران ارسال می‌کرد و من پس از مطالعه آن را به کتابخانه می‌فرستادم تا پس از ۲ سال داستان نویسی را یاد گرفتم.
این روشندل ابراز داشت: فراگیری هنر نویسندگی به دلیل علاقه شخصی، من را وارد دنیای جدیدی کرد که تقریبا مشکلات جسمی را فراموش کردم.
وی شنیدن صدای آب‌های روان و عطر گل ها را تجربیات لذت بخش خود از گردش‌هایش در طبیعت می داند.
این جوان از هم سن و سال‌های خود خواست برای دستیابی به آرزوهای خود تلاش کنند و از تمام امکانات بهره گیرند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد می گوید: یک هزار و ۷۶۳ نابینا و کم بینا زیر پوشش بهزیستی استان هستند.

سید آیت الله افشار مهر افزود: از این تعداد ۲۳۰ نفر دانش آموز و ۹۰ نفر دانشجو هستند.

وی اهدای تجهیزات توانبخشی چون عصا و ساعت گویا،کمک هزینه تحصیلی و مستمری از مهمترین خدمات بهزیستی به نابینایان و کم بینایان کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ساماندهی تیم های ثابت و سیار برای اجرای طرح تنبلی چشم در مناطق شهری و روستایی از مهمترین برنامه های دولت برای پیشگیری از نابینایی و کم بینایی در استان است.

افشارمهر عنوان کرد: سال گذشته ۴۷هزار کوذک سه تا ۶ ساله در طرح پیشگیری از تنبلی چشم معاینه شدند.

وی توضیح داد: ۱۰ درصد از کودکان برای خدمات بیشتر به پزشکان متخصص معرفی شدند.

وی تحقق قانون اختصاص سه درصد اشتغال به معلولان از جمله نابینایان مهمترین خواسته این افراد توانمند است.

افشارمهر مناسب سازی معابر عمومی را از دیگر خواسته های نابینایان ذکر کرد.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.