به گزارش ایرنا، حمیدرضا جانباز روز پنجشنبه در آئین شروع عملیات اجرایی 2 طرح حوزه آب و فاضلاب شهر باشت، تعداد تصفیه خانه های فاضلاب ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را 27 مورد ذکر کرد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد:50 درصد از جمعیت ایران زیر پوشش سامانه های فاضلاب قرار دارند.
کارشناسان جلوگیری از ورود آب های آلوده به زمین، حفاظت از منابع آب های زیرزمینی، بازچرخانی پساب و استفاده در فضای سبز را از مزایای راه اندازی تصفیه خانه های فاضلاب می دانند.
جانباز ابراز داشت: 800 آزمایشگاه آب و فاضلاب در ایران احداث شده که از این تعداد 15 مورد در رده بین المللی است.
به گفته وی نزدیک به 100 درصد از جمعیت شهری کشور زیر پوشش آب سالم قرار گرفته است که از این نظر ایران از جمله کشورهای پیشرفته جهان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با اشاره به اهمیت آب سالم برای حیات انسان گفت: مدیریت منابع آب از جمله اولویت های جدی دولت است.
علی محمد احمدی اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح تصفیه خانه فاضلاب و تامین آب آشامیدنی شهر کوچک باشت آغاز شده که می تواند برکات ارزنده ای برای بهداشت و سلامت مردم داشته باشد.
وی بیان کرد: این طرح ها با 450 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اعتبار تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای باشت و لنده در بودجه 1398 پیش بینی شده است.
غلامرضا تاجگردون از مردم شهر باشت خواست تا مسئولان آب و فاضلاب را برای اجرای طرح تصفیه خانه شهر باشت همراهی کنند.
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: عملیات اجرایی حفر و تجهیز 2 حلقه چاه آب آشامیدنی شامل 16 کیلومتر خط انتقال، احداث پمپاژ آب و مخزن بین راهی با 100 میلیارد ریال اجرا می شود.
سیدعلی لدنی نژاد بیان کرد: اعتبار این طرح از محل ماده 10 و 12 بحران و تملک و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد تامین شده است.
شهر باشت در تابستان سال های گذشته با تنش آبی مواجه شده بود.
وی تصریح کرد: طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر باشت نیز با 350 میلیارد ریال اجرا می شود.
وی اضافه کرد: 51 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و چهار کیلومتر خط انتقال از بخش های مختلف این طرح است.
لدنی نژاد ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب باشت 2 هزار 600 متر مکعب در شبانه روز ذکر کرد.
شهرستان باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود 22 هزار نفر جمعیت است که بیش از 10 هزار نفر آن در شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.
8143/2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.