به گزارش ایرنا، سرهنگ جهانگیر انصاری روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: 45 عنوان در قالب 300 برنامه در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و دینی در هفته دفاع مقدس امسال در سطح نواحی و پایگاه های مقاومت بسیج استان پیش بینی شده است.
وی با شاره به اجرای 33 طرح عمرانی و اقتصادی توسط بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد ، گفت: میزان اعبتار هزینه شده برای این طرح ها افزون بر 20 میلیارد ریال بوده است.
انصاری تصریح کرد: 10 واحد پایگاه مقاومت بسیج، سه واحد خانه عالم،10 باب مسجد، سه گلزار شهید، پنج واحد مسکن مددجویی با مشارکت کمیته امداد امام (ره) و همچنین 2 طرح پرورش مرغ بومی و غاز در شهرستان بهمئی از مهمترین طرح های عمرانی قابل افتتاح در هفته دفاع مقدس امسال در این استان است.
وی با اشاره به سایر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کهگیلویه وبویراحمد گفت: حضور دسته جمعی بسیجیان در میعادگاه های نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان در پیش از خطبه ها و همچنین برگزاری ایستگاه سلامت از مهمترین این برنامه هاست.
سرهنگ انصاری ادامه داد: دیدار با خانواده های معزز شهدا و جانبازان، تجمع بزرگ بسیجیان ، برگزاری جشنواره ورزش های بومی و محلی ،بازسازی عملیات ثامن الائمه (شکست حصر آبادان) و تبیین این عملیات برای نسل امروز در دهکده دفاع مقدس واقع در ساحل رودخانه بشار یاسوج از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال در کهگیلویه وبویراحمد است.
وی نمایشگاه جامع دفاع مقدس در سه محور شامل تاریخ اسلامی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دستاوردهای حوزه
مقابله با جنگ نرم دشمن و کلنگ زنی چند طرح فرهنگی و ورزشی در نقاط مختلف استان را از دیگر برنامه های مهم هفته دفاع مقدس در استان ذکر کرد.
سرهنگ انصاری با بیان اینکه جنگ هشت سال دفاع مقدس یک نبرد نابرابر در مقابل شرق و غرب عالم بود، تصریح کرد: با وجود همه بی مهری ها ، فشار ها و محدودیت های موجود ،رزمندگان شجاع ایران نشان دادند که مردم این کشور همواره یک ملت شکست ناپذیرند.
سرهنگ انصاری دوران دفاع مقدس را برگ زرین تاریخ انقلاب اسلامی و نماد اقتدار، عزت و مقاومت ملت بزرگ ایران دانست و بر ضرورت تبیین و روشنگری ظرفیت های ارزشمند این دوران برای نسل امروز تاکید کرد.
جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد گفت: تبیین درست دوران دفاع مقدس به عنوان یک میراث ارزشمند و ماندگار و فرهنگ غنی ایثار و شهادت امروزه بهترین و مناسب ترین گزینه برای حفظ ، ارتقا و شکوفایی ایران اسلامی در ابعاد مختلف است.
سرهنگ انصاری ادامه داد: ملت ایران در سایه اتحاد، انسجام و همبستگی قشرهای مختلف مردمی ، توکل بر خداوند متعال و ولایت پذیری از گذرگاه‌های دشوار عبور کرده و با قدرت و صلابت در مقابل دشمنان ایستادگی کرده است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.