خداداد مقبلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محور کرمان به باغین و برعکس و محور شهربابک به سیرجان بیشترین سهم تردد را به خود اختصاص داده اند.
وی تصریح کرد: بیشترین تردد روزانه در سیزدهم فروردین ماه 97 در محور بردسیر به سیرجان با میانگین هر ساعت 2 هزار و 822 تردد ثبت شده است.
مقبلی گفت: این اداره کل طرح گشت های نامحسوس کنترل ترافیک جاده ای را با همکاری پلیس راه استان کرمان بمنظور افزایش ضریب ایمنی حمل و نقل و پیشگیری از بروز سوانح و تصادفات جاده ای در تعطیلات نوروزی در محورهای مواصلاتی این استان به مرحله اجرا در آورده است.
وی افزود: این طرح توسط 36 تیم گشت زنی، به طور روزانه از 27 اسفندماه 1396 آغاز شده و تا 17 فروردین سال جاری ادامه داشته است.
**140 دستگاه دوربین هوشمند در کرمان به بهره برداری می رسد
مدیر کل راهداری وحمل ونقل استان کرمان اضافه کرد: تا اوایل تیرماه سال جاری، تعداد 140 دستگاه دوربین های کنترل سرعت در جاده های این استان به بهره برداری می رسد.
وی گفت: پس از رصد میزان تصادفات در جاده ها مشخص شد که نصب دوربین 86 درصد در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای موثر بوده است لذا پس از نصب دوربین ها کاهش تلفات را در سالهای آینده خواهیم داشت.
مقبلی افزود: نصب دستگاههای کنترل سرعت در فاصله هر 10 کیلومتر در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه دوربین های هوشمند در کنترل ترافیک و کاهش تصادفات جاده ای این استان نقش موثری دارند اظهار کرد: ازجمله راهکارهای موثر و کارا در این راستا، کنترل سرعت در محدوده های ایمن و مجاز با استفاده از سامانه های هوشمند کنترل ترافیک است.
وی گفت: با استفاده از دوربین های هوشمند در جاده های استان کرمان نیروی انسانی کمتری برای کنترل این جاده ها مورد نیاز است و این دوربین ها بیشترین کنترل را بر سرعت های غیر مجاز و حادثه ساز در طول راهها تامین می کند.
استان پهناور کرمان دارای حدود 10 هزار کیلومتر راه اصلی است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان متولی راههای این استان بوده و وظیفه ایمن سازی، احداث، تعمیر، نگهداری و بازسازی جاده ها، پل ها و ابنیه ارتباطی را بر عهده دارد.
کار نصب دوربین هوشمند کنترل سرعت با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و بخش خصوصی در جاده های استان کرمان در حال اجرا است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.