به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر کرمان با تاکید بر اینکه باید به آینده انقلاب اسلامی توجه شود افزود: مسئولان باید الزامات را جدی گرفته و با شناسایی اولویت ها اقدام به برنامه ریزی موثر کنند.
امام جمعه کرمان گفت: دشمن وقتی از مبارزه مستقیم مایوس شود تلاش می کند با افزایش فشار اقتصادی معیشت مردم را تحت تاثیر گذاشته و توده های مردم را دچار تردید کند.
وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری افزود: این سخنان را مسئولان و مردم باید جدی بگیرند زیرا فرمایشاتی راهگشا و کاربردی متناسب با وضعیت امروز و آینده کشور است.
حجت الاسلام علیدادی با اشاره به محورهای مورد توجه در آسیب شناسی انقلاب اظهار کرد: توسعه کشور باید همراه با توسعه عدالت باشد لذا مسئولان عدالت را در توده های مختلف مردم حمایت کنند و گسترش دهند.
وی گفت: پابرهنگان و مستضعفان حامیان کشور و حامیان اسلامند و ثروتمندان از حرکات اصلاحی خدامحور در طول تاریخ دفاعی نکردند لذا نباید مسئولان دچار اشرافی گری شوند و امیدی به دشمن داشته باشند.
امام جمعه کرمان افزود: در همه حرکت های اصلاحی ریزش ها و رویش هایی وجود دارد و انقلاب اسلامی ایران اصولی محکم دارد و جریانات و اشخاص و مسئولان نباید حرف های انحرافی بزنند و موجب لغزش برخی افراد شوند.
وی با بیان اینکه تبعیض از بلایای بشریت است عنوان کرد: مبارزه جدی با فقر، فساد و تبعیض اگر دست کم گرفته شود از آسیب های انقلاب است و باید مسئولان همیشه به فقرا توجه کنند و فقر را کاهش دهند و با فسادها و رانت خواری ها مبارزه کنند.
حجت الاسلام علیدادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سازمان مللی که برای مبارزه با ظلم شکل گرفته است اکنون حق وتو به عنوان یک حق ظالمانه را ارائه می کند و تلاش فقه اسلامی بر کمک نکردن به ظلم، معصیت و گناه است.
وی افزود: اگر کمک نکردن به ظلم، معصیت و گناه در کشورهای اسلامی پیاده می گردید، وضعیت این جوامع عوض می شد و متاسفانه امروز جامعه اسلامی در گمراهی است.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه در دستگاه ظلم وارد نشویم و جوهر قلم ظالم را آماده نکنیم ادامه داد: نباید در گناه و معصیت و ظلم کمک و ورود کرد.
وی گفت: روز تکریم از خانواده شهدا برای دفاع از اسلام در جامعه اسلامی، سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، هفته نیکوکاری را در پیش داریم و افراد نیازمند باید با کمک مردم حمایت شوند.
حجت الاسلام علیدادی افزود: روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی در پیش است لذا مردم کرمان باید هر کدام یک درخت با نیاز آبی کمتر غرس کنند زیرا درختکاری دستوری الهی و کمک به جامعه اسلامی است و باید در دستور کار قرار گیرد.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.