به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز جمعه در نشست خبری پایان سفر 2روزه خود در استان کرمان افزود:
بسیار خوشحالم که در این2 روز خدمت مردم استان کرمان بودیم و همواره مردم این استان دیار کریمان ، مهمان نواز و پر لطف و محبت هستند.
وی ضمن قدر دانی از استقبال گرم مردم استان کرمان و شهرستان سیرجان و اجتماع باشکوه در ورزشگاه افزود: از همه آنهایی که در مسیر احیا و آبادانی و سازندگی کشور تلاش خود را ادامه می دهند تشکر می کنم.
رئیس جمهوری اظهار کرد: دلیل سفر به کرمان این بود که خدمت مردم زلزله زده برسیم و ضمن ابراز همدردی با آنان ، طرح هایی که آماده بهره برداری را افتتاح کنیم و طرح هایی که می توانست سرآغاز توسعه باشد را آغاز کنیم.
وی گفت: برای مردم کشور امیدوار و خوشحال کننده است بدانند با تلاش مردم کارآفرین کرمان دیروز و دیشب بیش از 10 هزار و 200 میلیارد تومان طرح و پرورژه در گل گهر افتتاح شد.
وی ادامه داد: در سایر مناطقی که وزیران سفر کرده بودند نیز بیش از 900 مگاوات برق در استان کرمان افزوده شد و استان کرمان از این پس صادر کننده برق خواهد بود.
وی اضافه کرد: در زمینه آب و کشاورزی بیش از یکهزار و 700 طرح در بخش های مختلف کشاورزی افتتاح شد و این بیانگر تلاش و همت مردم استان است.
رئیس جمهوری گفت: طرح های بسیار مهمی هم عملیات اجرایی آنها آغاز و در مورد برخی طرح ها نیز به منظور ساماندهی بحث شد.
وی تاکید کرد: عملیات اجرایی راه آهن استان کرمان آغاز شد و قرار است تا پایان دولت تدبیر و امید این طرح بسیار مهم و ارزشمند اجرایی و عملیاتی شود.
رئیس جمهوری گفت: انتقال آب از جنوب به کرمان در سالهای آتی که امیدواریم آب به سیرجان و سد صفارود برسد موجب تحول در صنعت استان می شود و موجب پاسداری از ذخایر آبی می شود.
وی افزود: طرح های آب و خاک و گردشگری یکی از پارک های مهم گردشگری تمام اقدامات حقوقی انجام شده پارک جنگلی و پارک خبر می تواند سرمایه ای در گردشگری باشد.
وی گفت: در منطقه زلزله زده استان کرمان ما مردم بسیار صبور و با ایمانی دیدیم و برخی در چادر و کانکس و برخی به شهر مراجعه کرده بودند ،در چهره همه صبر و استقامت و اطمینان و امیدواری را می شد دید که من خوشحال شدم.
دکتر روحانی گفت : به مردم قول دادیم در روستای گورک اسکان دائمی آنها تا پایان تیر سال آینده نهایی شود.
خبرنگاران : سمیه حسن شاهی و نجمه حسنی ** انتشار ک بهنام احمدی
7440/ 3029/ 5054
خبر در حال تکمیل شدن ......
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.