به گزارش ایرنا، سردار رضا بنی اسدی فر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به شرایط خاصی که در جامعه حاکم است می توان این ادعا را داشت رده های پلیس توانمندی خود را در اجرای مامویت ها بخوبی ظهور و بروز می دهند که قابل تقدیر و توجه است.
** خرید و فروش فیش حج تقلبی و دستگیری کلاهبردار
سردار بنی اسدی فر با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در چند روز گذشته در کرمان اتفاق افتاده تبلیغات فروش فیش حج تمتع و عمره است.
وی اظهار کرد: فرد کلاه بردار، افراد متقاضی خرید و فروش فیش حج را به مرجع رسمی مانند دفترخانه اسناد رسمی هدایت و مبلغ قابل توجهی وجه نقد را از آنها دریافت می کرده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: کلاهبر خرید و فروش فیش حج با اقدامات پلیس آگاهی این استان دستگیر و فرد متخلف به بزه انجام شده اعتراف کرد.
وی ادامه داد: این فرد با چاپ کارتهای تبلیغاتی فروش فیش حج تمتع و عمره اقدام به ارائه شماره حج کرده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: این فرد با دریافت مبلغ قابل توجهی وجه نقد، قول تحویل فیش حج عمره یا تمتع را طی یک ماه به متقاضی می‌ داده است.
وی گفت: این پرونده با شکایت فردی مبنی بر اینکه 12 میلیون تومان برای دریافت فیش حج از وی کلاهبرداری شده است در دستور کار پلیس کرمان قرار گرفت.
سردار بنی اسدی فر افزود: با اینکه در تبلیغات، فرد کلاهبردار آدرسی از محل سکونت و کار خود بر جای نگذاشته بود اما با اقدامات پلیس آگاهی، متهم دستگیر شد.
وی با بیان اینکه تاکنون 20 نفر در این رابطه به پلیس آگاهی کرمان مراجعه و اعلام شکایت کرده اند گفت: افرادی که مورد کلاه برداری اینچنینی قرار گرفته اند به پلیس آگاهی مراجعه کنند.
وی ادامه داد: کلاهبردار این پرونده از ساکنان استان کرمان نبوده و با وجه غیربومی و مذهبی خود را معرفی می‌ کرده است.
** قاتل جوان 24 ساله کرمانی در دست پلیس
فرمانده انتظامی استان کرمان از وقوع قتل یک جوان 24 ساله در حاشیه شهر کرمان خبر داد و گفت: جنازه دانشجوی جوانی 9 آذر ماه سال جاری در حاشیه شهر کرمان پیدا شد.
وی با بیان اینکه این جوان با بیش از 40 ضربه چاقو به قتل رسیده بود گفت: پلیس آگاهی کرمان با توجه به آثار به جای مانده در محل وقوع حادثه پرونده را در دستور کار قرار دادند.
سردار بنی اسدی فر با اشاره به دستگیری قاتلان در مدت کوتاهی بعد از ارتکاب جرم تصریح کرد: عامل و طراح اصلی این قتل از اعضای درجه یک خانواده مقتول بوده است.
وی انگیزه قتل این جوان را مسائل مالی عنوان کرد.
** پلیس تخصصی و دستگیری سارقان خودروهای مدل بالای در شهر کرمان
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: سارقان خودروهای مدل بالای شهر کرمان با هوشیاری پلیس دستگیر شدند.
وی افزود: پرسنل تخصصی رده کلانتری در استان کرمان با ردگیری و پیگیری اطلاعاتی موفق به کشف سرنخ از سارقان و در نهایت دستگیری این افراد شدند.
وی تصریح کرد: 10 سرقت خودرو بر اساس اسناد انجام و با دستگیری سه سارق و 2 مالخر و کشف ادوات جرم، پرونده متهمان در رده های تخصصی پلیس در حال رسیدگی است.
وی با اشاره به دستگیری سارق مسلح در این پرونده گفت: سرنخ این سرقت با بررسی میدانی محل سرقت و دعوت از کارشناسان پلیس آگاهی و بررسی‌ های تخصصی و فنی کارآگاهان به خارج از استان مربوط است.
فرمانده انتظامی استان کرمان به دستگیری پنج متهم در این پرونده اشاره کرد و گفت: نیروهای تخصصی پلیس سارق، مالخران و خودروی سرقت شده را در استان سیستان و بلوچستان کشف کردند.
** دستگیری سارقان به عنف در کوتاه ترین زمان ممکن
فرمانده انتظامی استان کرمان به یک مورد سرقت به عنف در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: در این پرونده 2 سارق با ورود به منزلی در شهر کرمان یک خانم جوان و فرزندش را تهدید و اقدام به دزدیدن طلا و برخی لوازم قیمتی می کنند.
وی گفت: پلیس کلانتری در این پرونده به طور سریع وارد عمل شده و با انجام کار اطلاعاتی و بررسی سوابق افردی که در آن محل دارای سابقه کیفری بودند، عاملان را شناسایی و دستگیر کردند.
در سال جاری شاهد افزایش تلاش های نیروهای انتظامی بوده ایم که منجر به کاهش جرایم به ویژه جرایم خشن از جمله سرقت های مسلحانه و قتل شده است.
سرقت مغازه در استان کرمان در سال جاری 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش و کشف این نوع جرم نیز 0.53 درصد رشد داشته است.
سرقت منزل نیز 6.55 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش و کشف این جرم چهار درصد رشد داشته است.
استان کرمان در حوزه امنیت عمومی رتبه برتر کشور را از آن خود کرده است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.