خداداد مقبلی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان از سامانه تجهیز شریان های اصلی استان به سامانه پایش تصویری افزود: براساس ارزیابی های پلیس استان، محورهای کرمان - سیرجان، کرمان - بم و سیرجان - بندرعباس بیشترین حوادث رانندگی استان را دارد که بیشترین‌ تعداد این حوادث مربوط به واژگونی ناشی از سرعت بالا است.
وی خاطر نشان کرد: 130 دوربین پایش تصویری جدید با پیگیری های انجام شده برای استان کرمان مصوب شده که در محورهای پرتردد در حال نصب و راه اندازی است.
وی اظهار کرد: در محور کرمان - سیرجان 14 دوربین نصب و از این تعداد 12 دوربین راه اندازی شده‌ است.
مقبلی گفت: در مسیر کرمان - بم ‌نیز کار نصب دوربین ها به پایان رسیده و بزودی راه اندازی خواهند شد.
وی یادآور شد: با نصب دوربین های پایش تصویری در سالهای ‌گذشته در برخی محورهای استان کرمان 68 درصد کاهش حوادث و تلفات را در این‌ محورها شاهد بوده ایم.
وی با اشاره به لزوم اجرای کارهای فرهنگی و تبلیغی برای کاهش حوادث رانندگی گفت: استفاده از تجهیزات بازدارنده در کنار اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی می تواند میزان حوادث رانندگی جاده ای و خسارت های ناشی از آن را به حداقل برساند.
وی بر رعایت سرعت مطمئنه در محورها و جاده های استان تاکید کرد و ادامه داد: مردم باید آگاهی داشته باشند که دوربین های پایش تصویری علاوه بر کنترل لحظه ای سرعت خودرو در زمان عبور از مقابل دوربین؛ سرعت متوسط در طول مسیر را نیز ارزیابی می کند.
وی از تعامل بسیار خوب موجود در استان برای راه اندازی سامانه پایش تصویری جاده ها خبر داد و گفت: گشت های راهداری، پلیس راه، بسیج و نیروی انتظامی و نیز شوراهای اسلامی و دهیاری ها برای حفاظت از تجهیزات پایش تصویری در جاده های استان فعال شده اند.
استان کرمان با 183 هزار کیلومتر وسعت بزرگترین استان کشور است که در سال های گذشته نسبت به تجهیز آن به دوربین های پایش تصویری اقدامات لازم انجام نشده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.