به گزارش ایرنا، احمدرضا دوراندیش روز چهارشنبه در بازدید از روند راه اندازی رشته حمل و نقل در هنرستان شهید بهشتی جیرفت در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به نیاز سنجی انجام شده در وزارت آموزش و پروش برای تربیت نیروهای ماهر و تخصصی در رشته حمل و نقل اولین رشته حمل و نقل در استان هرمزگان و دومین رشته حمل و نقل کشور در شهرستان جیرفت و جنوب استان کرمان راه اندازی شد.
وی بیان کرد: در حال حاضر پنج هنرستان در سطح کشور در استان هرمزگان و جنوب کرمان این رشته را راه اندازی کرده اند و 150 نفر دانش آموز در این رشته مشغول به تحصیل هستند که 37 نفر آنها در شهرستان جیرفت ادامه تحصیل می دهند.
وی خاطرنشان کرد: این دانش آموزان در دو پایه 10و11 در این رشته مشغول به تحصیل هستند که با توجه به اتمام دوران تحصیل در رشته حمل و نقل با گرفتن دیپلم و گذراندن امتحان در مراکز و دانشکده های فنی ادامه تحصیل خواهند داد.
نماینده سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور در ادامه گفت: با انجام چهار سال کار کارشناسی و با توجه به نیاز سنجی بازار کار در حوزه حمل و نقل با همکاری وزارت آموزش و پرورش اقدام به تالیف کتب این رشته و زیر ساختهای راه اندازی آن در چند هنرستان بعنوان نمونه شده ایم که هم اکنون این رشته تحصیلی در پنج هنرستان اجرا شده است.
محمد محمود آبادی، از آمادگی کامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور برای کمک و تقویت این رشته در دیگر هنرستانهای کشور خبر داد و افزود: زیر ساختهای حمل و نقلی در سطح کشور به طور کامل در اختیار فعالان این حوزه است تا زمینه مناسب تربیت نیروهای فنی در این حوزه فراهم شود.
اداره کل حمل و نقل جاده ای جنوب ساتان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش قرار دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز** انتشار : بهنام احمدی *
7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.