این فعال رسانه ای در یادنوشت خود اورده است : فعلا به این موضوع که هنرمندان و اهل قلم اساسا باید قبرستان جداگانه داشته باشند یانه؛ کاری ندارم. عجالتا برای همه‌ی ما که در این شهر پرافتخار فرهنگی زندگی می‌کنیم، این موضوع قابل انکار نیست. کرمان از جمله شهرهایی است که اهل فرهنگ و هنر آن، با مساعدت مسئولان، سالیان درازی است که احداث پروژه «بهارستان هنرمندان کرمان» را کلنگ‌زنی کرده‌اند.
در دهه‌ی اخیر هم تعدادی از هنرمندان و اهل قلم ساکن این دیار، در این محل دفن شده‌اند. آن‌چیزی‌که اینک آزار دهنده شده، این است که گویا مسئولان قول‌و قرار خود را فراموش کرده‌اند! پیش از این بارها از سوی شهرداری و شورای شهر این قول داده‌ شده که این قبرستان به زودی با طرزی مناسب و شایسته‌ی هنرمندان احداث می‌شود؛ اما دریغ از کوچک‌ترین اقدامی در این زمینه. جالب‌تر این‌که در قبرستان مسجد صاحب‌الزمان که ویژه هم نیست، هم اکنون امور مربوط بسیار مطلوب‌تر انجام، و دسترسی به آن نیز آسان‌تر است
هفته‌ی گذشته که به مناسبتی به «بهارستان هنرمندان کرمان» سر زدم با صحنه‌ی رقت‌انگیز نصب تابلوهای این مجموعه‌ی مذهبی و فرهنگی مواجه شدم. با مشاهده‌ی این منظره‌ی تحقیرآمیز، آه از نهادم برآمد! فکر کردم واقعا چه اشکالی دارد مسئولان اگر توانایی انجام کاری را ندارند، اعلام کنند ما از عهده‌ی چنین کاری برنمی‌آییم؟! از شما چه پنهان؛ این پرسش را هم از بی‌تفاوتی اهل فرهنگ‌و هنر دارم؛ این فرهیختگان ارجمند این تابلوهای کج و معوج را که می‌بیینند؛ دست‌کم پیگیری بکنند، تا از هنرمندان خفته در بهارستان کرمان شرم نکنیم.
دریافت و انتشار : بهنام احمدی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.