ولی الله موسی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 20 همیار کتاب در این طرح با نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان ریگان مشارکت می کنند.
وی تصریح کرد: همیاران کتاب با مراجعه به مدارس و منازل و توزیع کتاب، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در شهرستان ریگان ترویج می دهند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ریگان گفت: کودکان و نوجوانان به عنوان جامعه هدف در طرح همیار کتاب در اولویت قرار دارند.
موسی زاده ادامه داد: با اجرای این طرح تمام روستاها و مدارس شهرستان ریگان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به اینکه در این طرح بیش از چهار هزار کتاب توزیع خواهد شد اظهار کرد: مسابقات کتابخوانی نیز در قالب این طرح در شهرستان ریگان برگزار خواهد شد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ریگان افزود: این طرح با هدف آشتی با یار مهربان و فراهم شدن فرصت برای دسترسی آسان تر شهروندان به کتاب، گردش کتاب های بدون استفاده در منازل، مراکز علمی و ادارات در شهرستان ریگان اجرایی شد.
موسی زاده تصریح کرد: از دیگر فواید طرح همیاران کتاب نهادینه کردن فرهنگ امانت، بهره مندی قشر کم بضاعت جامعه از کتاب، افزایش گرایش به مطالعه، ترویج فرهنگ اهدا کتاب، پیشگیری از بدون استفاده ماندن کتاب در منازل و مراکز مختلف، حفظ محیط زیست و پیشگیری از قطع درختان برای چاپ مجدد کتاب است.
2 کتابخانه عمومی با بیش از 20 هزار جلد کتاب در ریگان وجود دارد.
ریگان تا مرکز استان کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد.
خبرنگار: موسی ملاییان ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7442/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.