به گزارش ایرنا، حسین امیری خامکانی در نود و دومین نشست اقتصاد مقاومتی منطقه پنج (شهرستان کوهبنان) با تاکید بر اینکه تنها راه نجات و پایدار نگه داشتن اقتصاد کشور نسخه اقتصاد مقاومتی است افزود: مردمی شدن اقتصاد در اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است و ایجاد کارگاه های خرد کوچک در این راستا، اقتصاد کشور را اداره خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه پایدار نگه داشته واحدهای تولیدی در گرو افزایش تولید و همچنین ایجاد بازار مصرف برای این کارگاه ها خواهد بود تصریح کرد: بازار مصرف سه شاخص کیفیت قیمت و سرعت المعل را برای رقابت نیاز دارد و باید بتوانیم بازار مصرف این کارگاه های خرد کوچک را تامین کنیم.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل بیمه کارگاه های خرد کوچک گفت: در مجلس شورای اسلامی به دنبال آن هستیم که بتوانیم بیمه این واحدهای خرد و کوچک را بر طرف کنیم تا بتوانیم جوانان جویای کار را به سمت و سوی این کارگاه سوق دهیم.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیرساختهای خوبی در شهرستان کوهبنان و روستاهای اطراف آن وجود دارد اظهار کرد: باید بتوانیم ظرفیت های کاری، توسعه و تولیدی شهرستان را شناسایی کنیم که در این راستا انتظار داریم معین های اقتصادی به شهرستان مشاوره داده تا بتوانیم تامین مالی این پروژه ها را انجام دهیم.
** ورود سازمان های مردم نهاد برای توانمندسازی جوامع محلی
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان نیز گفت: با انعقاد تفاهمنامه طرح توانمندی ارتقای جوامع محلی با سازمان های مردم نهاد، این سازمان ها برای توانمندسازی جوامع محلی به صحنه آمده اند.
زهرا موسی پور بهبود امنیت غذایی را یک پروژه ملی دانست و بیان کرد: این طرح در هفت استان کشور در حال اجراست که شهرستان کوهبنان نیز پایلوت استان کرمان است و هدف آن کاهش سوء تغذیه و حفاظت از زنان است.
** فعال شدن چهار اقامتگاه بوم گردی در کوهبنان
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز از فعال شدن چهار اقامتگاه بوم گردی در کوهبنان خبر داد و گفت: سازمان میراث فرهنگی توجه جدی به شهرستان کوهبنان دارد.
محمود وفایی آسیاب های آبی را از ظرفیت های بسیار خوب گردشگری کوهبنان دانست و عنوان کرد: اگر سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با ما همکاری کند در سال جاری برای 100 نفر در حوزه صنایع دستی اشتغال ایجاد خواهیم کرد.
** اشتغال 62 مددجوی کمیته امداد در کوهبنان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز از اشتغال 62 نفر از مددجویان این نهاد در سال جاری در شهرستان کوهبنان خبر داد و گفت: شهرستان کوهبنان کمترین مددجوی تحت پوشش کمیته امداد دارد به گونه ای که 1.5 درصد جمعیت این شهرستان مددجوی کمیته امداد و نیمی از آنها سالمند هستند.
یحیی صادقی به طرح توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و ادامه داد: در فاز اول این طرح 220 نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در راستای توانمندسازی خانواده ‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا می شود.
وی با بیان اینکه احداث هر نیروگاه خورشیدی 24 میلیون و 300 هزار تومان هزینه دارد ادامه داد: امروز 71 نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی وارد مدار می شود که 17 نیروگاه آن متعلق به شهرستان کوهبنان است.
** اشتغالزایی در کوهبنان از مسیر کشت زعفران
معین اقتصادی شهرستان کوهبنان نیز گفت: چهار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت زعفران قرار دارد که محصول 2 هکتار در سال جاری برداشت شده و از 2 هکتار دیگر سال آینده برداشت خواهیم داشت که از این محل برای 25 نفر اشتغال ایجاد شده است.
حمدالله منظری توکلی افزود: راه اندازی سازمان کشت و صنعت با 300 هکتار مساحت در شهرستان کوهبنان در دستور کار قرار دارد که تاکنون مجوزهای آن صادر شده است.
معین اقتصادی شهرستان کوهبنان بیان کرد: با راه اندازی سازمان کشت و صنعت در شهرستان کوهبنان شاهد گسترش کشت زعفران و گیاهان دارویی خواهیم بود.
وی راه اندازی کارگاه های آموزشی در این شهرستان را از دیگر برنامه های خود اعلام و عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه این شهرستان بر اساس توصیه استاندار کرمان، گام برداشته است.
منظری توکلی استاندار کرمان و طرح ها و ابتکارات استاندار کرمان را از فرصت های خوب استان کرمان دانست و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از میوه های انقلاب اسلامی است.
استاندار کرمان صبح امروز ضمن بازدید از روند برداشت محصول زعفران از مزارع دهستان دشتخاک زرند، معدن سرب و روی جور، نیروگاه هشت مگاواتی کوهبنان و نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی کوهبنان را افتتاح کرد.
استاندار کرمان سفرهای استانی را به منظور بررسی روند اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان در برنامه دارد.
استاندار کرمان امروز سه شنبه با حضور در کوهبنان 17 نیروگاه خورشیدی خانگی را در این شهرستان به نمایندگی از 71 نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در سراسر استان کرمان افتتاح کرد.
استاندار کرمان همچنین امروز ضمن حضور در گلزار شهدای کوهبنان با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.