مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 31.5 هکتار از اراضی ملی رودبار به ارزش ریالی 15 میلیارد ریال از چنگال متصرفان خارج شد.
محمدحسن کردستانی افزود: این اراضی در مناطق چاه‌بید بخش جازموریان و کولگان بخش مرکزی قرار دارند که توسط پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان رودبار خلع ید و از چنگال متصرفان خارج شدند.
وی ادامه داد: اجرای حکم رفع تصرف این اراضی با پیگیری مدیریت و نیروهای حقوقی و همکاری پاسگاه عملیاتی زهکلوت و نهضت‌آباد رودبار انجام شد.
وی با اشاره به اینکه بدون مشارکت جوامع محلی قادر به مدیریت عرصه‌های مرتعی و جنگلی منطقه نیستیم، تصریح کرد: محافظان و همیاران طبیعت باید بر مراتع و جنگل‌ها نظارت کامل داشته باشند و از افراط و تفریط در بهره‌برداری از منابع طبیعی جلوگیری به عمل آورند تا طبیعتی سالم‌تر و شاداب‌تر داشته باشیم.
وی گفت: شماره تماس 1504 کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت همواره آماده دریافت گزارش‌ها و اخبار مردمی در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی است تا در اسرع وقت با متجاوزان قاطعانه برخورد کند.
***
*ساخت نرم افزار صنعتی بهره برداری هماهنگ شبکه های برق و گاز توسط پژوهشگران دانشگاه جیرفت
عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه جیرفت گفت: نرم افزار صنعتی بهره برداری هماهنگ شبکه های برق و گاز توسط پژوهشگران گروه مهندسی برق دانشگاه جیرفت ساخته شده است.
ایمان گروهی ساردو با بیان این مطلب که این نرم افزار ساخته شده است افزود: مراحل صنعتی سازی این نرم افزار در حال انجام است و به زودی این نرم افزار وارد بازار می شود.
وی تصریح کرد: در سال جاری موفق به انتشار دو مقاله در زمینه بهره‏ برداری یکپارچه شبکه های برق و گاز طبیعی در مجله معتبر IEEE Transactions on Smart Grid شده ایم که این مجله توسط انجمن مهندسی برق و الکترونیک آمریکا (IEEE) منتشر شده و بر اساس رتبه بندی 2017 JCR دارای رتبه جهانی 14 از میان حدود 4500 مجله فعال در زمینه تخصصی مهندسی برق و الکترونیک می باشد.
وی با بیان این مطلب که این مجله چهار بار در سال و به صورت گسترده در سرتاسر دنیا منتشر می‏شود بیان کرد: در این مجله معمولاً آخرین یافته های دانشمندان دانشگاه‏های برتر جهان مانند دانشگاه MIT، استانفورد و برکلی چاپ می‏شود و قرار گرفتن نام دانشگاه جیرفت در کنار دانشگاه‏های برتر دنیا برای جامعه دانشگاهی کشور بویژه جنوب استان کرمان بسیار ارزشمند می‏باشد.
عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه جیرفت خاطرنشان کرد: بر اساس تئوری ارائه شده در این مقالات، پژوهشگران دانشگاه جیرفت با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه متودیست جنوبی آمریکا ساخت یک نرم ‏افزار صنعتی جهت بهره ‏برداری هماهنگ ساعتی شبکه‏ های برق و گاز طبیعی را آغاز کردند که امروز این نرم افزار آماده بهره برداری می باشد.
دانش آموخته دانشگاه متودیست جنوبی آمریکا افزود: با توجه به اینکه بیش از 45 درصد از برق کشور در نیروگاه‏های گازی و سیکل ترکیبی که مرکب از واحدهای گازی و بخاری می باشند، تولید می شود، لذا بهره‏برداری مجزای شبکه‏های برق و گاز طبیعی کشور به شیوه سنتی به ‏صرفه نبوده و نیاز است بهره‏برداری هر یک از این شبکه ها با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی و امنیتی شبکه دیگر صورت گیرد.
گروهی ساردو ادامه داد: نرم افزار ساخته شده توسط پژوهشگران دانشگاه جیرفت پس از اصلاح و بهبود فنی نرم‏افزاری ، ابزاری مؤثر و مفید را جهت تحلیل و آنالیز فنی و اقتصادی شبکه های برق و گاز در اختیار بهره برداران این شبکه ها قرار می دهد.
***
مدیر آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد از برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس این شهرستان خبر داد.
مهران سنجری نیا افزود: انتخابات شورای دانش آموزی با حضور گسترده دانش آموزان در تمامی مدارس این شهرستان برگزار شد.
وی بیان کرد: شورای دانش آموزان به عنوان ارکان مدرسه است‌ و تاثیرگذاری این شورا به اندازه تاثیرگذاری معلمان و مدیران در مدارس است و برای تربیت یک مدیر در فرآیندی مردم سالار هیچ عرصه‌ای در آموزش و پرورش بهتر از شوراهای دانش‌آموزی وجود ندارد.
وی اظهار کرد: به مناسبت هفته تربیت بدنی همایش بزرگ کوهنوردی با حضور همکاران فرهنگی و کارکنان این مجموعه امروز برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد مودت، دوستی و حس همکاری در بین همکاران فرهنگی و ترویج فرهنگ ورزش پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه ورزش همگانی در جامعه دانست و افزود: باید در راستای برنامه ها و فعالیت های ورزشی در آموزش وپرورش گام های بلندی صورت گیرد و همکاران حضور باشکوهی در برنامه ها و فعالیت های ورزشی داشته باشند.
سنجری نیا تصریح کرد: المپیاد درون‌مدرسه‌ای در 15 رشته مختلف در تمامی مدارس برگزار می‌شود و درسال گذشته دانش‌آموزان شهرستان عنبرآباد توانستند موفقیت های چشمگیری کسب نمایند.
وی بیان داشت: هدف از برگزاری المپیاد درون‌مدرسه‌ای ، بالا بردن سطح آمادگی جسمانی دانش‌آموزان، ایجاد انگیزه، افزایش گرایش آنان به مدرسه و مشارکت‌پذیری، شادابی و نشاط با رویکرد روان‌شناختی و تربیتی است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد خاطرنشان کرد: چهارمین دوره المپیاد درون مدرسه‌ای در مدارس شهرستان عنبرآباد تا پایان سال تحصیلی برگزار می‌شود .
وی به هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است که باید دانش آموزان در این راستا آمادگی لازم را داشته باشند. سنجری نیا افزود: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها می‌توانند نقش موثری ایفا کنند و در مجموعه آموزش وپرورش اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرفته است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت و ایمن سازی درمدارس بسیار مهم و ضروری می باشد که این امر باعث افزایش امنیت روانی دانش آموزان و خانواده ها می شود.
جنوب استان کرمان از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفری تشکیل شده است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.