به گزارش ایرنا سردار رضا بنی اسدی فر روز سه شنبه در همایش طلایه داران ترافیک (فرهنگ یاران و همیاران پلیس) با حضور 700 دانش آموز دختر و پسر مدارس مختلف شهر کرمان در اداره آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان ضمن تقدیر از تلاش های آموزش و پرورش در تعامل با نیروی انتظامی و کاهش آسیب های اجتماعی افزود: توجه به مقوله امنیت و آرامش عمومی جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی اظهار کرد: پیشرفت کشورها به دلیل ارتقا فرهنگی رخ می دهد و برای ارتقا فرهنگ هر جامعه آموزش و پرورش باید سنگ بنای فرهنگ را بگذارد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از حادثه ها در ثانیه اتفاق می افتد گفت: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می تواند از بروز برخی از حوادث پیشگیری کند.
فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: باید از امروز تصمیم بگیریم در چهار چوب قانون حرکت کنیم تا شاهد اتفاقات ناخوشایند همانند تصادفات نباشیم.
وی با اشاره به اینکه معلمان، فرهنگ ‌یاران فرهنگ ترافیک هستند گفت: دانش آموزان به عنوان همیار پلیس نیز با تذکر نکات قانونی به والدین و رانندگان تاثیر بسزایی در کاهش آمار تخلفات راهنمایی و رانندگی ایفا می کنند.
وی یادگیری برای دانستن، عمل کردن و زندگی کردن با دیگران را ستون ‌های اصلی یادگیری دانست و افزود: یادگیری خوب و اصولی دانش ‌آموزان در زمینه ترافیک سبب رفع بسیاری از مشکلات در این زمینه می‌ شود.
فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: همیاران پلیس همکاران پلیس هستند که می‌ توانند با گوشزد کردن مقررات راهنمایی و رانندگی به والدین و رانندگان از بسیاری از تصادفات جلوگیری کنند.
وی با تأکید بر اینکه مهارت ‌های زندگی باید در مدارس به دانش‌ آموزان آموزش داده شود گفت: مدارس می‌ توانند با آموزش علائم رانندگی به دانش آموزان، فرهنگ ترافیک را برای دانش ‌آموزان و نسل آینده نهادینه کنند.
حمید معین زاده رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز با اشاره به آغاز طرح همیاران پلیس از سال 94 در کشور گفت: اجرای این طرح در کاهش حوادث ناشی از تصادفات و ارتقاء فرهنگ ترافیک طرح موفقی است.
همایش طلایه داران ترافیک (فرهنگ یاران و همیاران پلیس) با حضور 700 دانش آموز دختر و پسر مدارس مختلف شهر کرمان امروز (سه شنبه) در اداره کل آموزش و پرورش ناحیه یک برگزار شد.
در پایان این آیین از فرهنگ یاران نمونه پلیس تجلیل شد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.