به گزارش ایرنا، علی بیگ زاده عصر پنجشنبه در همایش سنگرسازان بی سنگر سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: دفاع مقدس تشابه زیادی با عاشورای حسینی دارد و بسیاری از فضاهای دفاع مقدس با عاشورا یکی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: نقش روشنگری زنان در دفاع مقدس جلوه ای از صبوری و وفاداری حضرت زینب (س) بود.
وی ادامه داد: تلاش همسران و مادران شهدا در دفاع مقدس بصورت مستقیم و غیرمستقیم برکسی پوشیده نیست.
وی تصریح کرد: نتیجه دفاع از حریم حضرت زینب (ع) جدا شدن سر مدافع حرم است که از فرهنگ عاشورا سرچشمه گرفته است.
مدیرکل حوزه استاندار کرمان گفت: جهاد سازندگی در استان کرمان 130 شهید و جهاد سازندگی استان کرمان و بویژه جنوب کرمان 130 شهید، یکهزار جانباز و 14 هزار آزاده را را تقدیم اسلام کرده است.
وی با تاکید بر اینکه بیشترین کارایی در جنگ را جهاد سازندگی بر دوش داشته است بیان کرد: جهاد سازندگی در جبهه های جنگ نقش آفرینی زیادی داشته است و فضا را برای عملیات ها فراهم می کرده است.
بیگ زاده خاطرنشان کرد: جهادگران همپای رزمندگان در حال کار بودند و راه را برای تمامی عملیات ها هموار می کردند.
وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست اظهار کرد: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس در دلهای همه ماندگار شد و تا همیشه ماندگار می ماند.
وی گفت: قرن بیستم قرن جنگ های ویرانگر بوده و در این قرن هر سالی سه جنگ در دنیا رخ داده است و 250 میلیون نفر را در قرن بیستم از دست دادیم که این نشان از ویرانگری این قرن بوده است.
وی با بیان اینکه فرزندان ایرن اسلامی در مقابل شرق و غرب در جنگ تحمیلی ایستاده اند خاطرنشان کرد: این جنگ نشان داد ایران اسلامی هم در مقابل شرق و غرب ایستادگی کرد و موفق بود.
** سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان 27 شهید را تقدیم اسلام کرده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: این سازمان 27 شهید را تقدیم اسلام کرده است.
سید یعقوب موسوی افزود: این شانزدهمین همایش سنگرسازان بی سنگر سازمان جهاد کشاورزی جنوب است که همه ساله در ایام دفاع مقدس برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این سازمان افتخارات بسیاری در دفاع مقدس کسب کرده است تصریح کرد: این سازمان 100 جانباز را در جنگ تحمیلی تقدیم اسلام کرده است.
موسوی با تاکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان 27 شهید را تقدیم اسلام کرده است افزود: این مهم نشان از رشادت ها و ایثارگری های نیروهای سازمان در دفاع مقدس بوده است.
وی عنوان کرد: همچنین این سازمان 256 رزمنده، 18 آزاده و غیره را تقدیم اسلام کرده‌ است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: همچنین این سازمان هزار و 200 نیروی مردمی از طریق پشتیبانی این نهاد به جنگ تحمیلی اعزام کرده است.
موسوی اظهارکرد: جهادگران سازمان پا به پای سایر نهادها در جنگ تحمیلی وارد عملیات شدند و موفق نیز بوده اند.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.