به گزارش ایرنا، مجتبی صدیقی شامگاه چهارشنبه در نشست با رییس و مسئولان دانشگاه جیرفت افزود: در دوره اول دولت تدبیر و امید شناخت خوابگاه های فرسوده در دستور کار قرار گرفت و 65 خوابگاه سطح پنج شناسایی شد.
وی خاطرنشان کرد: تابستان سال جاری با حمایت دولت دوازدهم از طریق صندوق دانشجویی و با روحیه جهادی تحولی بزرگ در بازسازی خوابگاه های دانشجویی انجام شد و تمامی خوابگاه های سطح پنج کشور به سطح چهار ارتقاء پیدا کردند.
وی اظهار کرد: دولت تمام تلاش خود را انجام می دهد تا تمامی خوابگاه های دانشجویی به سطح بالا ارتقاء پیدا کنند.
رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکهزار و 20 خوابگاه در کشور فعال هستند و علاوه بر این خوابگاه ها تعداد 320 خوابگاه زیر نظر دانشگاه ها مدیریت می شوند.
وی با بیان اینکه 260 هزار نفر ظرفیت خوابگاه مجردی در کل کشور داریم، افزود: طی برنامه ریزی برنامه ششم توسعه باید ظرفیت خوابگاه ها به 700 هزار نفر برسد و پیگیر این مساله هستیم.
وی اظهار کرد: 200 خوابگاه در سطح کشور با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت می باشد که با تکمیل این طرح ها کمک خوبی به ارتقاء ارائه خدمات دانشجویی در این زمینه می کند.
صدیقی گفت: یک هزار و 280 میلیارد ریال در 6 ماه ابتدایی سال جاری تسهیلات به دانشجویان پرداخت شد که این میزان در نیمه دوم امسال افزایش پیدا می کند.
وی افزود: از این مبلغ 830 میلیارد ریال وام به دانشجویان دکترا و 450 میلیارد ریال به سایر دانشجویان اختصاص پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: 21 نوع وام توسط صندوق رفاه دانشجویی پرداخت می شود و در سال جاری میزان وام ها 20 تا 25 درصد افزایش یافته است.
وی به مشکلات دانشگاه جیرفت اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای ورزشی و خوابگاه های این دانشگاه بصورت ویژه در دستور رسیدگی قرار می گیرد تا هر چه سریعتر این مشکلات برطرف شوند.
دانشگاه جیرفت با زیر بنایی حدود 200 هزار متر مربع در زمینی به وسعت 200 هکتار در کیلومترهشت جاده جیرفت- بندرعباس واقع شده است
درحال حاضر بیش از چهار هزار نفر دانشجو در 34 رشته وگرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در 26 گروه آموزشی و در پنج دانشکده ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی مشغول تحصیل می باشند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح اله صائب *
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.