به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در کارگروه رفع موانع تولید شهرستان سیرجان افزود: ظرفیت های فراوانی در استان کرمان وجود دارد که به درستی از آنها استفاده نکرده ایم و باید فضا را برای مدیران توسعه گرا جهت ساخت استان کرمان باز می کردیم.
وی با اشاره به اینکه مناطق ویژه اقتصادی مربوط به کشورهای در حال توسعه است، ادامه داد: به دلیل تمرکزگرایی در کشورهای جهان سوم، نیاز به ایجاد این مناطق حس شده است و در کشورهای جهان اول تمام کشور، منطقه آزاد است.
وی ادامه داد: در استان کرمان حدود سه منطقه ویژه اقتصادی فعال وجود دارد که در این دولت تلاش می شود منطقه ویژه اقتصادی جازموریان نیز فعال شود.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: مناطق ویژه اقتصادی استان کرمان در دولت های یازدهم و دوازدهم به خوبی به دلیل سیاست های خردگرایانه دولت، رونق خوبی پیدا کرده اند.
رزم حسینی ادامه داد: سیاست استان کرمان در حوزه محیط زیست، توسعه همراه با حفظ محیط زیست است زیرا هیچ انسان خردگرایی با حفظ محیط زیست مخالف نیست.
وی از مدیران استان کرمان به عنوان مدیرانی توسعه گرا و علاقه مند به حفظ محیط زیست یاد کرد و گفت: اولین استانی هستیم که اختیارات کامل در حوزه محیط زیست را دریافت کرده ایم و بر این اساس با رعایت موازین حفظ محیط زیست، سعی می کنیم در مسیر توسعه واحدهای صنعتی به درستی اقدام کنیم.
وی گفت: در حال حاضر، در بحران زیست محیطی قرار گرفته ایم که اگر الزامات مربوطه را رعایت نکنیم، همه گرفتار خواهیم شد و همه باید ملزم به حفظ محیط زیست باشیم و در این مسیر نیز نباید مانع توسعه بود.
استاندار کرمان افزود: برای رسیدن به توسعه همه باید دست به دست هم دهیم زیرا این اقدام کار یک فرد و یک جناح نیست و همه باید در این مسیر همراه باشیم.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم حرکت توسعه استان با سرعت بیشتری در دولت دوازدهم ادامه یافته و پروژه های جدید تری را آغاز کنیم.
استاندار کرمان در ادامه سفرهای شهرستانی خود با رویکرد اقتصاد مقاومتی امروز (یکشنبه ) به همراه جمعی از مدیران کل ستدی و اجرایی و معین های(یاوران )اقتصادی به شهرستان سیرجان سفر کرده و قرار است در این سفر یکروزه ضمن بازدید و افتتاح طرحهای زیربنایی، دیدارهایی را با نخبگان و فعالان اقتصادی این منطقه داشته باشد.
سیرجان در 180کیلومتری غرب کرمان قرار گرفته است .
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.