به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مهدی عربپور در خطبه های نماز جمعه کرمان در مصلی امام علی(ع) افزود: در چند سال گذشته در کشورهای مختلف نسل کشی بین مسلمانان اتفاق افتاده که توطئه ای از سوی دشمنان اسلام است.
وی تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید مراکز بین المللی و سازمان ملل را نسبت به کشتار مسلمانان میانمار حساس کنند.
خطیب جمعه موقت کرمان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد: تحصیل و کسب علم باید همراه با آگاهی باشد و مدرک به درد جامعه ما نمی خورد و همچنین در کنار علم آموزی به تزکیه نفس بکوشیم.
وی با اشاره به سالروز قتل عام مردم مظلوم فلسطین در اردوگاه های صبرا و شتیلا گفت: صهیونسیت های جنایتکار با بی رحمی مسلمانان را به خاک و خون کشیدند.
حجت الاسلام عربپور با اشاره به 24 ذی الحجه و روز مباهله افزود: این روز به عنوان روز خانواده نامگذاری شده است و خانواده رکن اساسی جامعه بشمار می آید که اگر این رکن سالم باشد جامعه به سمت سعادت می رود.
وی تصریح کرد: خانواده سنگ بنا و زیرساخت جامعه است و در صورت تربیت صحیح جامعه رستگار می شود.
امام جمعه موقت کرمان گفت: خانواده کانونی برای تربیت و رشد است و اگر در آن آرامش باشد جامعه به جهت درست هدایت خواهد شد.
وی با بیان اینکه اسلام به مساله خانواده اهمیت زیادی قائل می شود تاکید کرد: اگر بنیان خانواده سست شود، معضلات اجتماعی زیادی به وجود می آید.
حجت الاسلام عربپور با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: این ایام حزن و عزاداری سیدالشهدا(ع) است و باید در نشست ها پیام این ماه را تببین کنیم و از فرصت ماه های محرم و صفر برای بالابردن سطح آگاهی و بصیرت مردم استفاده کنیم.
وی افزود: خطیبان و مداحان ضمن مرثیه و نوحه سرایی برای امام حسین(ع) و خاندان مطهرشان باید در تببین پیام عاشورا نیز بکوشند.
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار : بهنام احمدی *
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.