سرهنگ رضا خلیلی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:این افراد که تبعه افغان و بطور غیرمجازقصد ورود به رفسنجان را داشتند ، دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: سه دستگاه خودرو کامیونت ایسوزو حامل بیش از 250 اتباع غیر مجاز افاغنه قبل از ورود به رفسنجان توقیف شدند و سرنشینان آنها هم دستگیر شدند و در این رابطه 5 متهم به همراه 250 نفر اتباع بیگانه غیر مجاز دستگیر و ضمن تشکیل پرونده برای آنها، به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
خلیلی نژاد بیان کرد: یکی از اهداف نیروی انتظامی در خصوص اجرای جدی این گونه طرحها حمایت از کارگران بومی است و این طرح به صورت مداوم ادامه خواهد داشت.
وی به باغداران پسته کار و کارفرمایان مشاغل کسب و کار توصیه کرد: به این باور برسند که استفاده از کارگران بومی اصلح تر بوده و به هیچ وجه این اتباع بیگانه که هیچ گونه هویت شناسایی شده ای ندارند را بکارگیری ننمایند زیرا احتمال وقوع سرقت و دیگر جرائم توسط برخی از آنها وجود دارد.
سرهنگ خلیلی اظهار امیدواری کرد که با همراهی و همدلی و اجماع همه جانبه دستگاهها و مردم به سمت بومی سازی نیروی کار در کشور حرکت کرده و از وابستگی به کار اتباع خارجی غیر مازاد در بسیاری از مشاغل رها شویم.
بیش از 60 هزار تبعه افغانی در رفسنجان زندگی می کنند و جمعیت ایرانی رفسنجان هم بالغ بر 311 هزار نفر است و این شهرستان در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054
خبرنگار:مریم رضایی** انتشار : بهنام احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.