سرهنگ ماشاالله ملائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، یکی از وظایف مهم پلیس در ایام محرم را نظم بخشی مراسم‌های عزاداری و هیات‌های مذهبی مردم بیان کرد و گفت: برای برگزاری مراسم‌های با شکوه دهه اول ماه محرم و پیشگیری از هرگونه بی نظمی و ایجاد مزاحمت برای مردم در سطح معابر عمومی، جلسه ای با شورای هیات های مذهبی شهر جیرفت برگزار شد.
وی تصریح کرد: امیدواریم با تعامل خوب با هیات های مذهبی و اعلام آمادگیشان برای همکاری، شاهد عزاداری ‌های باشکوه در این شهر باشیم.
وی عنوان کرد: امسال از هر هیات مذهبی یک تا 10 نفر با پلیس تحت عنوان 'پلیس یار محرم' همکاری می‌کنند که به زودی و پس از اخذ مشخصات آنان از هیات های مذهبی و ارائه آموزش‌های لازم کاور مخصوص پلیس یار محرم را دریافت می کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت اضافه کرد: توصیه و هشدار به عزاداران حسینی و جلوگیری از انجام اعمال خُرافی و انحرافی، همکاری با پلیس راهور برای روان سازی ترافیک هنگام تردد دستجات عزاداری، جلوگیری از اختلاط زنان و مردان در هنگام عزاداری و مراقبت از کودکان و نوجوانان و افراد کهنسال و همکاری با کلانتری محل در صورت مشاهده موارد مشکوک از جمله وظایف پلیس یاران محرم است.
وی گفت: ایام محرم فرصت بسیار مناسبی است تا مبلغین، روحانیون و مداحان اهل بیت آگاه سازی نسل جوان به خصوص در حوزه آسیب های اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی عنوان کرد: پلیس مصمم است با اقتدار تمام نظم و امنیت مراسم‌های عزاداری را برقرار کند و در این زمینه اجازه بی ‌نظمی به هیچ کس را در طول برگزاری مراسم‌ها نخواهد داد.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح الله صائب *
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.