علی دانشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برداشت زیتون سبز از ابتدای شهریور ماه تا 15 مهرماه ادامه دارد و بعد از آن به مدت 2 ماه برداشت زیتون روغنی شروع می شود.
وی عنوان کرد: این محصول از باغ های جبالبارز شمالی و جنوبی در شهرستان جیرفت و بهرآسمان در شهر درب بهشت آغاز و محصول آن جهت فرآوری به شهرهای مشهد، تهران و زنجان صادر می شود.
وی ارقام زیتون کشت شده در باغ های جنوب استان را از نوع شنگه و سبز اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت 500 تن زیتون برداشت شود.
مدیرعامل اتحادیه زیتون کاران جنوب کرمان میانگین متوسط عملکرد این محصول را 3.2 تن در هکتار برآورد کرد و اضافه کرد: با توجه به بحران کم آب در این منطقه، این محصول می تواند جایگزین مناسبی برای کشت محصولات پرآب باشد.
وی با بیان اینکه زیتون از جمله محصولات مهم باغی استان محسوب می شود، گفت: در تولید محصول زیتون از کمترین حد سموم و کود های شیمیایی استفاده می شود.
هفت شهر، جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبار و فاریاب در جنوب استان کرمان قرار دارند.
این هفت شهر با سطح زیر کشت بیش از 260 هزار هکتار و با تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، 60 درصد تولیدات این بخش را در استان کرمان به خود اختصاص داده اند.
خبرنگار و انتشاردهنده: روح اله صائب *
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.