علی نیک نفس عصر پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر این ترک خوردگی ها بر اثر نزدیکی این روستاها به کانون زمین لرزه 5.4 ریشتری شهر زیارتعلی در استان هرمزگان و 3.1 ریشتری شهرستان فاریاب در جنوب استان کرمان ایجاد شده اند.
وی علت بسیاری از این ترک خوردگی ها را فرسودگی منازل بافت قدیم بیان کرد و گفت: کارشناسان در حال برآورد خسارت هستند ولی پیش بینی می شود که خسارت احتمالی بسیار ناچیز باشد.
وی بیان کرد: صبح امروز نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان دقایقی پس از وقوع زلزله به نقاط مختلف شهرستان برای بررسی وضعیت، اعزام شدند و تاکنون به جز این 10 مورد ترک خوردگی، خسارت دیگری اعلام نشده است.
فرماندار فاریاب ادامه داد: بدنبال وقوع این زلزله، ستاد بحران به حال آماده باش درآمده است و نیروهای امدادی و خدماتی آمادگی لازم را برای واکنش در صورت وقوع هرگونه احتمالی را دارند.
به گزارش ایرنا، شبکه لرزه نگاری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد: زمین لرزه ای با شدت 3.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 6 و 18 دقیقه و 39 ثانیه امروز (پنج شنبه) در عمق 10 کیلومتری شهرستان فاریاب در جنوب استان کرمان به وقوع پیوست که پس از آن هفت پس لرزه نیز این منطقه را لرزاند.
علاوه بر این زمین لرزه، زمین لرزای به بزرگی 5.4 ریشتر، ساعت 6 و 26 دقیقه بامداد امروز شهر زیارتعلی در استان هرمزگان در فاصله 54 کیلومتری فاریاب را هم لرزاند که 14 پس لرزه به همراه داشت.
شهرستان فاریاب با 34 هزار نفر جمعیت در فاصله 332 کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان کرمان واقع شده است؛ این شهرستان با شهرهای رودان و زیارتعلی در شمال استان هرمزگان هم مرز است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح الله صائب *
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.