به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز دوشنبه درآئین تودیع و معارفه دادستان عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت اظهار کرد: مسئولان قضائی بایستی مدیریت جهادی و تحولی داشته باشند وبا تعامل وهم افزایی با سایر دستگاه ها وادرات زمینه خدمت رسانی بهتر به مردم را فراهم سازند.
وی تصریح کرد: قوه قضائیه درفتنه 88 با تمام توان پای نظام ایستاد و با معاندین نظام مقتدرانه برخورد نمود ونشان داد که این قوه سد محکمی در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.
وی عنوان کرد: اغماض در کوچکترین رخداد امنیتی قابل قبول نیست و نباید افراد شرور در جامعه احساس امنیت نمایند.
رئیس شورای قضائی استان بر حفظ کرامت وعزت مردم تاکید کرد وافزود: قضات وکارمندان سیستم قضائی با سعه صدر سنگ صبور مردم باشند.
وی همچنین برارتقای کیفیت دارسی ها تاکید کرد و افزود: قضات بایستی با مظلومان ومردم با نهایت رافت اسلامی برخورد نمایند ودرمقابل افراد شرور قاطع وبی رحمانه باشند.
وی بر ضرورت مشارکت نهاد های مدنی در حل وفصل دعاوی مردم تاکید کرد وافزود: حجم ورودی پرونده ها با امکانات دستگاه قضائی متناسب نیست ولازم است در این مورد چاره جویی شود.
یدالله موحد در مورد استمرار انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: کاملا طبیعی است که چنین نظام حاکمیتی با جوهره انقلابی به ذائقه استکبار جهانی ودر راس آن آمریکای جهانخوارخوش نمی آید وچنین الگویی را برنمی تابد.
وی گفت: ازهمان ابتدای پیروزی انقلاب وشکل گیری نظام، عناد مخالفان آغازشد و با انواع توطئه ها ودسیسه ها باهدف مقابله و براندازی الگوی انقلاب در صدد مقابله با نظام برآمدند.
وی افزود: بر مبنای این مخالفت ها گروهک های ضد انقلایب 12 هزار نفراز ملت ایران را به قصد ضربه زدن به بنیان های فکری این نظام وبراندازی ترور کردند.
این مقام ارشد قضائی دراستان کرمان بیان کرد: استکبار جهانی همواره برخلاف تمامی قواعد بین المللی وبه بهانه های واهی ظالمانه ترین تحریم ها را به این ملت تحمیل کرد تا مقاومت این ملت را در هم بشکنند اما این ملت بزرگ مقاومتراز گذشته برآرمانها ومسیر انقلابی خود پافشاری کرد.
موحد ادامه داد: معاندین به خوبی می دانند که قوه قضائیه مستقل ومقتدر می تواند در ثبات ،امنیت ،استحکام وسلامت جامعه اسلامی تاثیر بسزایی داشته ونقش آفرینی نماید و تجربه نشان داده است که قوه قضائیه انقلابی می تواند مانع نفوذ سیاسی ،اقتصادی وفرهنگی دراین کشور باشد.
وی عنوان کرد: متاسفانه گاهی برخی افراد وحتی مقامات آگاهانه ویا از روی ناآگاهی به شمنان کمک می کنند وبه جای نقد سازنده وکمک به حل مشکلات دستگاه قضائی، شبهه افکنی کرده واز این طریق کمک به اهداف دشمن می نمایند.
رئیس شورای قضائی استان گفت: حجم سنگین مراجعات و تراکم دعاوی شتاب قوه قضائیه را برای دستیابی به اهدافش کند کرده است اما گام های بزرگی در این مسیر برداشته شده وهمه باید به این دستگاه کمک کنند تا بتوانیم درآینده ای نزدیک به چشم اندازی که از قوه قضائیه مشخص شده دست پیدا کنیم.
نمایند مردم جیرفت وعنبرآباد درمجلس شورای اسلامی درادامه این نشست گفت: فضای همدلی بر منطقه جیرفت و عنبرآباد حاکم است و این مساله سبب کاهش تنش های سیاسی شده است.
یحیی کمالی پور افزود: امنیت مطلوبی بر منطقه جنوب کرمان حاکم است و این یک ظرفیت بسیار مهم برای این منطقه است.
آیین تودیع و معارفه دادستان جیرفت صبح امروز(دوشنبه) با حضور رئیس کل دادگستری وفرماندهی انتظامی استان کرمان، نمایند مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار جیرفت و جمعی از مسئولان محلی در سالن مداحی پور جیرفت برگزار شد و در این آیین از زحمات مجید رستمی تقدیر و حسین سلامی به سمت دادستان جیرفت معرفی شد.
حسین سلامی اهل کاشان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه آزاد کاشان می باشد. وی در سال 1391 پا به عرصه قضائی گذاشته و در سمت های مختلفی از جمله دادرس دادگاه عمومی نرماشیر و همچنین رئیس دادگاه عمومی شهرستان نرماشیر خدمت کرده است.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح الله صائب
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.