علی نیک نفس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده اراضی در این شهرستان به کشت محصولات پر آبی مانند ذرت و هندوانه اختصاص داده شده که در این راستا 686 هکتار کشت جایگزین در جهت اصلاح الگوی مصرف آب در زمینه کشت دانه های روغنی کلزا، پنبه، ماش، لوبیا و کنجد دراین شهرستان اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای مدیریت مصرف منابع آب نیز در سال گذشته با حمایت دولت تدبیر و امید 800 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با اعتبار 56 میلیارد ریال به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شدند و در سال جاری نیز یکهزار و 326 هکتار با اعتبار بیش از 92 میلیارد ریال در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: استفاده از مالچ پلاستیکی، اجرای سیستم های آبیاری نوین، کشت های جایگزین با مصرف آب کمتر و کشاورزی صحیح، اصولی و مکانیزه از سیاست های بخش کشاورزی در شهرستان فاریاب می باشد.
نیک نفس با بیان اینکه توسعه اراضی آبی کشور با توجه به کمبود منابع آب موجود جز از طریق صرفه جویی در مصرف آ‌ب امکان پذیر نمی باشد، تصریح کرد: به همراه صرفه جویی درمصرف آب باید سعی کنیم تا از طریق تبدیل روش های آبیاری سطحی به آبیاری تحت فشار، راندمان محصولات کشاورزی را در دستور کار قرار دهیم.
وی به محصول استراتژیک گندم هم اشاره کرد وگفت: 9 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم و 150 هکتار نیز زیر کشت دانه های روغنی است که تاکنون 30 هزارتن محصول گندم از مزارع این شهرستان برداشت شده است.
وی اظهار کرد: برای اولین بار در این شهرستان با حمایت دولت چهار مرکز خرید گندم راه اندازی شد که میزان گندم خریداری شده نسبت به سال گذشته 50درصد افزایش داشته است.
فاریاب در جنوب شرقی استان کرمان و در فاصله 332 کیلومتری از مرکز این استان واقع شده است ،این شهرستان 34 هزارنفر جمعیت دارد.
کشاورزی این شهر شامل محصولات جالیزی، غلات و مرکبات از جمله هندوانه، خیار سبز، گندم و جو، ذرت، نخل خرما، گوجه، پیاز، پرتقال، لیمو، گریپ فروت و نارنج می‌باشد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح الله صائب
6003/7450
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.