به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اکبر نجفی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ارزوئیه طی یک سری کار اطلاعاتی پیچیده با استفاده از شگرد های پلیسی از انتقال محموله مواد مخدر از طریق محورهای مواصلاتی این شهرستان باخبر شدند.
وی ادامه داد: عوامل انتظامی پاسگاه 'دولت آباد'این فرماندهی با یک سری اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.
وی با اشاره به کشف 298 کیلوگرم حشیش در این عملیات گفت: در این رابطه چهار نفر سوداگر مرگ دستگیر و سه دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
وی اظهار کرد: اقدامات نیروی انتظامی تنها به برخورد با سوداگران مرگ خلاصه نمی شود بلکه بحث پیشگیری از اعتیاد از طریق آگاه سازی و تنویر افکار عمومی نیز به طور جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.
وی درپایان با اشاره به این که اصلی ترین ماموریت پلیس، مبارزه با حمل، نگهداری ، قاچاق و فروش مواد مخدر و جلوگیری از آسیب های اجتماعی مرتبط با آن است، خاطر نشان کرد: مواد مخدر کشف شده به همراه خودروهای توقیفی و سوداگران مرگ برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
*******
فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان نیز از کشف 171 هزار نخ سیگار قاچاق در بازرسی از یک مغازه در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ نصرالله عباسی شنبه به ایرنا افزود:در پی اخبار و اطلاع واصله مبنی بر خرید و فروش کالای قاچاق دریکی از مغازه‌های سطح شهر موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران دایره مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد: مأموران پس از شناسایی محل مورد نظر و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضایی وارد مغازه شده و در بازرسی ازآنجا تعداد 171 هزار نخ انواع سیگار قاچاق و 2 هزار و 200 بسته تنباکو را کشف کردند.
سرهنگ عباسی ارزش تقریبی کالاهای کشف‌شده را 47 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر که به همراه اقلام قاچاق کشف‌ شده جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی دلالت داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.
****
رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: وقوع دو حادثه منجر به فوت و جرح در محور های برون شهری این استان سبب جان باختن 2 نفر و مجروح شدن 6 نفر دیگر شد.
به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یوسف نجفی افزود: با توجه به حجم بالای عبور و مرور در سطح جاده ها و معابر برون شهری استان در 24 ساعت گذشته متاسفانه بر اثر بی احتیاطی برخی از رانندگان 2 تصادف منجر به فوت در سطح جاده ها و معابر برون شهری استان به وقوع پیوست.
وی ادامه داد: در یکی از این حوادث که در کیلومتر 30 محور روستایی ' زرند-بادیز' از توابع شهرستان زرند رخ داد،یک دستگاه خودروی سواری به دلیل بی توجهی به جلو از مسیر خود منحرف ودر نهایت واژگون شده است.
نجفی یادآورشد: در این حادثه سرنشین مرد حدودا 66 ساله در دم جان خود را از دست داده است و 5 سرنشین و راننده جوان 34 ساله به شدت مجروح وروانه بیمارستان شده اند.
وی به تصادفی دیگر که در محور ' ماهان-جوپار' به وقوع پیوست نیز اشاره کرد و گفت: دراین حادثه نیز یک دستگاه خودروی سواری با یک دستگاه کامیون بنز به علت حرکت در خلاف جهت برخورد کرد که در این حادثه نیز که جوانی حدودا' 29 ساله بوده جان خود را ازدست داده است.
رئیس پلیس راه استان کرمان در پایان عنوان کرد:کم تجربگی، ضعف در مهارت و بی توجهی این قبیل رانندگان به مقررات، دلیل اصلی وقوع این تصادفات بوده است. و از مواردی که موجب غفلت و حواس پرتی آنان در رانندگی می شود پرهیز کنند.
استان کرمان با 183 هزار کیلومتر مربع وسعت، دارای بیشترین راه های ارتباطی است و بیابانی بودن اکثر مسیرها و نبود مجتمع های خدماتی بین راهی لازم موجب خستگی رانندگان و افزایش حوادث رانندگی می شود.
******
فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج از دستگیری یک نفر از اراذل و اوباش تحت تعقیب که با اقدامات مجرمانه خود باعث اخلال در نظم و امنیت عمومی شهروندان شده بود ،خبر داد.
به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شاهپور بهرامی' افزود: در پی اقدامات مجرمانه مکرر در سطح شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان، تیمی از ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
وی اضافه کرد:ماموران پلیس آگاهی پس از انجام یک سری تحقیقات گسترده پلیسی از تردد شرور تحت تعقیب در یکی از خیابان های سطح شهر با خبر شدند.
وی اظهار داشت:ماموران با کنترل محل تردد این شرور سابقه دار سرانجام روز گذشته با هماهنگی مقام قضایی او را در حال ورود به مخفیگاهش مشاهده و قصد دستگیری وی را داشتند که وی با سلاح سرد به سمت مامورین حمله ور شد اما با عکس العمل سریع ماموران مواجه و دستگیر شد.
سرهنگ بهرامی خاطر نشان کرد:از جمله اقدامات مجرمانه و شرارت این اراذل و اوباش معروف می توان به چندین مورد تیراندازی ایذایی،اخاذی،ایجاد رعب و وحشت ،اخلال در نظم عمومی و ... را نام برد.
فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج تاکید کرد:پلیس در خصوص برخورد با افرادی که باعث بروز نا امنی و ایجاد بی نظمی در جامعه می شوند، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد و به مخلان نظم و امنیت اجازه جولان نخواهد داد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار : بهنام احمدی *
7440 / 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.