مجید نجف پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صبح امروز (شنبه) کارخانه فرآوری گل محمدی 'ماه گلاب لاله زار' با ظرفیت فرآوری 35 تن گل در روز با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری و استاندار کرمان به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه کارخانه فرآوری ماه گلاب لاله زار بردسیر، قابلیت فرآوری 60 تن گل محمدی را دارد افزود: بیش از 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با راه اندازی این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گل محمدی در بردسیر به 2 هزار و 800 هکتار رسیده است افزود: سالانه 300 هکتار به سطح زیر کشت گل محمدی در بردسیر با تدابیر مدیریت ارشد استان کرمان در زمینه اصلاح الگوی کشت و اجرای طرح همیاران آب، اضافه شده است.
وی با بیان اینکه کارگاه های کوچک گلابگیری می توانند روزانه پنج تن گل را فرآوری کنند عنوان کرد: در این سفر 6 کارگاه گلابگیری که با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید راه اندازی شده، به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به حجم گل تولیدی در شهرستان بردسیر اظهار کرد: امسال برخی از کارخانه های فرآوری مجبور شدند تا 105 تن گل را در روز فرآوری کنند که امیدواریم با راه اندازی کارخانه ها و کارگاه های فرآوری این مشکل مرتفع شود.
وی با اشاره به توسعه کشاورزی ارگانیک در بردسیر اظهار کرد: 500 هکتار از سطح زیر کشت گل محمدی در بخش لاله زار کاملا ارگانیک و طبیعی است و در تهیه گلها از هیچ نوع کود شیمیایی و سم استفاده نمی شود.
بازدید از مزارع گل محمدی و همچنین کلنگ زنی پروژه اتصال 2 بخش لاله زار و گلزار ( لاله زار - شیرینک - گلزار) به طول 22 کیلومتر از برنامه های معاون امور مجلس رئیس جمهوری و استاندار کرمان در سفر به بردسیر است.
استاندار کرمان صبح امروز (شنبه) به همراه حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهوری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به منظور افتتاح و کلنگ زنی چندین طرح عمرانی و بازدید از روند عملیات اجرایی برخی پروژه های اقتصاد مقاومتی وارد بردسیر شد.
مرکز شهرستان بردسیر در 60 کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشاردهنده: نجمه حسنی
7429/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.