** کشف 218 کیلوگرم تریاک در قلعه گنج
فرمانده انتظامی شهرستان قلعه گنج گفت: ماموران نیروی انتظامی این شهرستان شب گذشته در اقدامی اطلاعاتی در روستای سرخ قلعه محور قلعه گنج به کهنوج 218 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را از یک خودرو سواری کشف و ضبط کردند.
سرهنگ علی پرنگ ادامه داد: در این زمینه یک نفر قاچاقچی دستگیر و به همراه خودرو به مقامات قضایی تحویل داده شد.
استان کرمان با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و نزدیکی به مرزهای شرقی از دیرباز محل تردد قاچاقچیان مواد مخدر بوده است.
این استان بر اساس ارزیابی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال 94، رتبه نخست کشوری در زمینه مقابله با مواد مخدر را کسب کرده است.
مساحت شهرستان قلعه گنج 14 هزار و 200 کیلومتر مربع معادل 3،3 درصد از کل مساحت استان کرمان و فاصله این شهرستان تا مرکز استان 420 کیلومتر است.
** برگزاری 2 نمایشگاه فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان در قلعه گنج
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قلعه گنج گفت: نخستین نمایشگاه مفهومی و تجسمی عالم برزخ و نمایشگاه کتاب در مصلی این شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولان این شهرستان برگزار شد.
علمدار احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایشگاه مفهومی و تجسمی عالم برزخ در قالب فیلم، عکس و ابزار ترکیبی در 60 مترمربع، عالم برزخ را به تصویر می کشاند.
وی تصریح کرد: بازدیدکنندگان این نمایشگاه، لحضه ورود انسان به عالم برزخ و چگونگی جداشدن روح از بدن را به صورت دیداری تصویرسازی کرده اند و هدف از آن دریافت حقایق زندگی در عالم برزخ و آشنایی با اصل و هدف زندگی است.
وی عنوان کرد: نمایشگاه کتاب نیز با 10 غرفه در حوزه های دین، رمان، کودک و تاریخ در محل مصلی این شهرستان برگزار خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قلعه گنج ادامه داد: محصولات نمایشگاه کتاب با 50 درصد تخفیف ارائه می شود.
وی بیان کرد: این 2 نمایشگاه به همت دفتر امام جمعه قلعه گنج و ناحیه مقاومت بسیج سپاه و با همکاری بنیاد مستضعفان کشور برگزار می شود و همه روزه از ساعت 18 تا 22 تا پایان ماه مبارک رمضان پذیرای شهروندان است.
** آمادگی 99 باشگاه فرهنگی ورزشی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان در جیرفت
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری جیرفت گفت: تمهیدات لازم در 99 باشگاه فرهنگی و ورزشی این شهرستان برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و دانش آموزان این شهرستان در تابستان سال جاری در نظر گرفته شده است.
نادر ملایی ضمن تسلیت فراررسیدن شب های قدر افزود: با توجه به نزدیک شدن به تابستان و نیاز جوانان به ورزش 55 باشگاه برای آقایان و 44 باشگاه برای خانم ها در این شهرستان تجهیز و برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه اوقات فراغت بخش مهمی از زندگی افراد جامعه بویژه نسل جوان را تشکیل می دهد گفت: گذراندن سالم اوقات فراغت یکی از دغدغه های مهم مسئولان است چرا که این مساله هم یک فرصت و هم یک تهدید است.
** فروشگاه های نهاده های کشاورزی در کهنوج ساماندهی می شود
مدیر جهادکشاورزی شهرستان کهنوج گفت: 59 فروشگاه نهاده های کشاورزی در این شهرستان وجود دارد و این فروشگاه ها امسال ساماندهی می شود.
علیرضا حیدری افزود: طبق آیین نامه ثبت و کنترل کیفی انواع مواد کودی وزارت جهاد کشاورزی و نامه معاون برنامه ریزی و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عرضه و فروش هر نوع ماده کودی بدون داشتن گواهی ثبت مواد کودی از موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی ممنوع بوده و به عنوان کالای قاچاق است.
وی بیان کرد: مصرف بی رویه نهاده های کشاورزی بی کیفیت علاوه بر بار مالی، تخریب محیط زیست و تخریب منابع آبی و خاکی، سلامت انسان ها را با خطر جدی مواجه کرده است.
مدیر جهادکشاورزی کهنوج ادامه داد: امروزه سلامت جوامع انسانی مستلزم تغذیه سالم خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: هر نوع کود تولید داخل و وارداتی اعم از شیمیایی، زیستی و آلی باید قبل از عرضه و فروش در بازار در موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود و تاییدیه لازم را دریافت کند.
حیدری خواستار همکاری همه دستگاه های دولتی و مردمی در زمینه جلوگیری از ورود کودهای قاچاق و فاقد کیفیت در شهرستان شد.
وی توصیه کرد: کشاورزان برای مصرف صحیح کود و تغذیه بهینه گیاه، بر اساس نتایج آزمایش خاک و آب و توصیه فنی محققین و متخصصین تغذیه گیاهی مرکز تحقیقات و کارشناسان متخصص جهادکشاورزی اقدام و صرفا از کودهای مرغوب و استاندارد و دارای گواهی ثبت، استفاده و از عاملین فروش مجاز، فاکتور و برگ توصیه فنی کارشناس را دریافت کنند.
**سمپاشی مناطق پرخطر گزش عقرب در جنوب کرمان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به شناسایی مناطق پرخطر گزش عقرب گفت: سمپاشی این مناطق توسط گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی در مناطق پرخطر منطقه در حال انجام است.
محمدرضا محمدی ساردو با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از عقرب گزیدگی در منطقه جنوب کرمان اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش موارد عقرب گزیدگی، به منظور بررسی موضوع و پیشگیری، کنترل و درمان به موقع موارد عقرب گزیده و کاهش مرگ و میر ناشی از آن جلسات متعددی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه پیشگیری، پیگیری علل وقوع و درمان به موقع بیماران وظیفه اخلاقی و انسانی همه پرسنل دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است و با هر قصوری در این راستا برخورد جدی خواهد شد افزود: در کنار توجه ویژه همکاران و اقدامات به موقع در زمان بروز عقرب گزیدگی، افزایش آگاهی عموم مردم در این زمینه و راههای پیشگیری و درمان به موقع از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور کارشناسان بهداشتی با فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌ های جنوب کرمان در راستای کنترل و پیشگیری از عقرب گزیدگی بیان کرد: تهیه و توزیع سه هزار بروشور آموزشی، بیش از سه هزار تراکت و بنر در سطح شهرستان‌ ها و آموزش در سطح مساجد و تریبون نماز جمعه توسط تیم سلامت از جمله اقدامات در حال انجام در زمینه افزایش آگاهی عمومی در منطقه است.
مرگ کودک کهنوجی بر اثر عقرب زدگی در هشتم فروردین ماه سال جاری با وجود تزریق پادزهر در مرکز درمانی و انعکاس گسترده آن در فضای مجازی موجب شد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت راهکارهای لازم را در زمینه جلوگیری از گزش عقرب انجام دهد و این دانشگاه تصمیم گرفت تحقیقات خود را برای تولید سرم 2 نوع عقرب خطرناک در این منطقه آغاز کند.
بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، بیش از یکهزار نوع عقرب در جنوب استان وجود دارد و همواره عقرب زدگی های متفاوتی در این منطقه مشاهده می شود که با تزریق سرم درمان می شوند.
خبرنگاران: روح الله صائب و هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.