به گزارش ایرنا محمد طاهری روز پنجشنبه در نشست خبری ضمن گلایه از برخی قضاوتهای عجولانه در مورد دستاوردهای دولت یازدهم افزود: در ماه های اخیر میزان پروژه های آماده افتتاح به قدری زیاد بود که فرصت نکردیم 90 میلیارد تومان پروژه آماده را در استان کرمان افتتاح کنیم و این در حالی بود که عده ای در کمال بی انصافی می گفتند دولت در حال افتتاح پروژه های نیمه تمام است.
وی خاطرنشان کرد: شرکت آبفار استان کرمان آب آشامیدنی بیش از 2 میلیون نفر را در کرمان تامین می کند و بیشتر این منابع آبی از 342 حلقه چاه انجام می گیرد.
طاهری با اشاره به بارندگی های اخیر در سطح استان اضافه کرد: هم اکنون بیشتر آب شرب مردم سیرجان از سد تنگوئیه و حدود 70 درصد آب شرب شهرستان بافت از سد این شهرستان تامین می شود.
وی ادامه داد: مابقی آب مورد نیاز استان همچنان از منابع زیر زمینی تامین می شود که این موضوع یکی از نقاط ضعف استان است.
طاهری گفت: طول خط انتقال آب استان کرمان یکهزار و 900 کیلومتر است و پراکندگی شهرهای استان موجب شده 9 هزار و 800 کیلومتر شبکه توزیع آب ایجاد کنیم تا بتوانیم آب را در دسترس مردم قرار دهیم.
وی با اشاره به امنیت بهداشتی آب اظهار کرد: آبی که از چاه ها استحصال می شود در یک محیط کاملا بهداشتی وارد مخازنی می شود که کوچکترین راه نفوذی ندارند.
مدیرعامل آبفار کرمان با بیان اینکه طی چهار سال گذشته بیش از 20 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی به استان وارد شده تصریح کرد: آب کرمان به طور مستمر کنترل کیفی می شود و تنها در سال گذشته 2 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی برای استان خریداری شده است.
وی اضافه کرد: آب تمامی مناطق استان کرمان روزانه به طور مستمر نمونه گیری و مورد آزمایش قرار می گیرد.
طاهری با بیان اینکه ظرفیت تامین آب استان کرمان هشت هزار لیتر بر ثانیه است خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکهزار و 600 لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان گفت: اینک 41 شهر کرمان به لحاظ تامین آب آشامیدنی در وضعیت سبز، 12 شهر در وضعیت زرد و 15 شهر هم در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی با بیان اینکه یکهزار و 925 لیتر بر ثانیه آب وارد شهر کرمان می شود عنوان کرد: تنها در شهر کرمان 760 لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم.
طاهری اظهار کرد: پیش بینی می شود برای تابستان 96 اگر مردم همکاری کنند و مصرف بهینه داشته باشند نیازی به جیره بندی آب نداشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه آب ثروتی است که باید برای نسل های آینده به ارث گذاشته شود بیان کرد: با مشترکان پر مصرف برخورد می شود و مشترکان کم مصرف تشویق خواهند شد.
طاهری افزود: در حال حاضر بیش از پنج هزار و 500 فقره انشعاب غیر مجاز در شهر کرمان وجود دارد که باید هر چه زودتر برای ساماندهی آنها تدابیری اتخاذ شود چرا که کمبود آب متاثر از این انشعابات است.
وی با اشاره به بحث حاشیه نشینی در کرمان اظهار کرد: بسیاری از این خانه ها دارای انشعاب برق و گاز هستند اما قوانین اجازه نمی دهد به اینها انشعاب مجاز بدهیم و امیدواریم هر چه زودتر این مشکل رفع شود و بتوانیم میزان مصرف آب اینگونه افراد را کنترل کنیم.
وی با بیان اینکه در چهار شهر کرمان سیستم فاضلاب در حال اجراست گفت: در شهر کرمان 435 کیلومتر شبکه فاضلاب شهری داریم و در نقاط غربی این شهر سیستم فاضلاب به طور کامل اجرا شده است.
وی اضافه کرد: 30 درصد مرکز کرمان به شبکه فاضلاب شهری متصل شده است.
وی با بیان اینکه فاز اول تصفیه خانه شهر کرمان با ظرفیت 230 لیتر بر ثانیه در حال انجام است عنوان کرد: تصفیه خانه دوم این شهرستان در 6 ماهه اول امسال به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان اظهار کرد: یکی از دغدغه های اساسی ما تامین امنیت مخازن آب است که خوشبختانه در این خصوص مشکلی نداریم چرا که جنس بتن مخازن از بتن مسلح بوده و تمامی مخازن به سیستم هشداردهنده مجهز شده و هماهنگی های لازم با نیروهای امنیتی و انتظامی صورت گرفته است.
خبرنگار: کمیل بهشتیان**انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.