به گزارش ایرنا مهدی جهان نجاتی عصر شنبه در شورای عالی بانک های استان کرمان افزود: 699 شعبه بانک در استان کرمان فعالیت دارد و پنج هزار و 400 پرسنل در بانک های این استان مشغول به کار هستند.
وی با بیان اینکه سرانه پرداخت تسهیلات شعب استان کرمان 232 میلیارد ریال و در کشور 424 میلیارد است تصریح کرد: اقتصاد استان کرمان مانند اقتصاد کشور بانک محور است و از سایر استان ها قرض گرفته و به مردم تسهیلات پرداخت کرده ایم.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان با اشاره به اینکه 100 هزار پایانه فروشگاهی در استان فعال است اظهار کرد: یکی از مشکلات سیستم بانکی این استان بالا بودن قیمت تمام شده پول است و به ازای هر 100 ریال پولی که بخواهیم جذب کنیم، باید 24 ریال هزینه کنیم.
وی گفت: 84 درصد منابع استان گران قیمت و 16 درصد منابع ارزان قیمت هستند که این امر مشکلات زیادی را به وجود آورده است.
دبیر شورای هماهنگی بانک های کرمان با بیان اینکه کل منابع سیستم بانکی این استان در پایان سال گذشته 174 هزار میلیارد ریال بوده است تصریح کرد: سال گذشته بر اساس منابع موجود باید 139 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شد که 161 هزار میلیارد پرداخت شده است.
جهان نجاتی یادآور شد: کرمان، رتبه هشتم نقدینگی کل کشور را دارد و در پرداختی ها، بیشتر، مصرف کننده منابع بوده ایم.
وی ادامه داد: پرداخت منابع بانکی استان کرمان 20.3 درصد در بخش کشاورزی، 14 درصد صنعت و معدن، خدمات 29 و نیم و مسکن 30 درصد بوده است.
وی از استان کرمان به عنوان یکی از گران ترین استان ها برای جمع آوری سپرده نام برد و تصریح کرد: بر اساس گشایش های بانکی بعد از برجام تعداد کارگزاران در کشور از سه کارگزار به افزایش یافته و اکنون با 22 کشور در آسیا و 19 کشور در اروپا و در مجموع با 120 بانک کار می کنیم.
مدیرکل امور اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری کرمان نیز گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز رتبه نخست را در سال گذشته در ایجاد اشتغال به دست آورده است.
رضا سنجری بر برگزاری مستمر جلسات شورای عالی بانک ها به منظور رفع مشکلات احتمالی موجود در پرداخت تسهیلات تاکید کرد و افزود: اعتبار خوداشتغالی امسال سه برابر سال گذشته خواهد بود.
وی ادامه داد: 90 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک مرکزی برای تسهیلات مسکن روستایی در استان کرمان در نظر گرفته شده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.