به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز چهارشنبه در نشست با تعدادی از اصحاب رسانه افزود: عمده تخلفات و جرائم انتخاباتی بر اساس بررسی های انجام شده جزئی و مرتبط با تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده است و در بسیاری از موارد نیز با تذکر مسائل حل و فصل شده است.
وی عنوان کرد: انتخابات در استان کرمان با همکاری و مساعدت مردم و همت تمام مسئولان بویژه دستگاه های انتظامی و امنیتی در کمال امنیت و آرامش برگزار شد.
رئیس شورای قضائی استان کرمان تصریح کرد: 59 متهم در فرآیند برگزاری انتخابات در سراسر استان کرمان بازداشت شده اند که عمده جرائم ارتکابی این افراد حول موضوعاتی از قبیل خرید رای و اخلال در نظم انتخابات، تخریب اموال عمومی و تبلیغات پس از اتمام مهلت قانونی بوده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تقدیر از حضور میلیونی ملت شریف ایران در انتخابات 29 اردیبهشت سال جاری عنوان کرد: در حقیقت عظمت حضور ملت ایران در پای صندوق های رای خیره کننده بود و مورد توجه فضای رسانه ای و نگاه سیاست مداران بزرگ دنیا قرار گرفت.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تاکید کرد: این حضور حماسی بیانگر حقانیت نظام شکوهمند اسلامی و اراده پولادین و ژرف اندیش ملت ایران بود که پیرو منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به دعوت رهبری لبیک گفتند و جانانه در این صحنه بزرگ حضور پیدا کردند.
وی از تشکیل 46 نشست شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در سراسر حوزه های قضائی استان کرمان خبر داد و افزود: از این تعداد 8 جلسه مربوط به مرکز استان و 38 جلسه مربوط به سایر حوزه های قضائی استان کرمان بوده است.
موحد اظهار کرد: یکی از ارکان موثر و اصلی آزادی و پذیرش دموکراسی در هر جامعه ای برگزاری انتخابات و تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان به عنوان یک حق است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: قوه قضائیه همواره، همراه و همگام با مردم و مسئولان (ناظران و مجریان) همکاری و حضور موثر خود را در راستای تحقق اهداف نظام به انجام رسانده است و در اجرای وظایف ذاتی نیز ضمن پیشگیری از بروز تخلفات و جرائم در رسیدگی و برخورد با مجرمان و متخلفن نیز اقدامات بایسته را معمول داشته است.
وی اجرای طرح امنیت قضائی و حقوقی ویژه انتخابات 96 در سراسر حوزه های قضائی استان و تهیه، تدوین و انتشار مجموعه 'در مسیر انتخاب ' در سطح کشور و استان را از جمله برنامه های اجراشده در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان دانست.
رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت:17 شعبه تخصصی و 34 قاضی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در سراسر حوزه های قضائی استان رسیدگی می کنند.
وی تصریح کرد: اقدامات خوبی در کمیته رصد فضای مجازی با محوریت دادستانی کرمان و سایر اعضای کمیته در ایام انتخابات و پس از آن صورت گرفته است.
موحد گفت: در فرآیند برگزاری انتخابات جلسات توجیهی متعددی با چاپخانه داران، اصحاب رسانه و جرائد، خیریه ها، سمن ها و دستگاه های خدمات رسان، ستادهای تبلیغاتی ریاست جمهوری، نامزدهای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا، ستاد نظارت بر انتخابات شوراها در استان کرمان برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.