به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در هفتادمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: پروژه های دیگری نیز آماده کلنگ زنی است که در ایام انتخابات نمی توانستیم به لحاظ شائبه های تبلیغی آنها را کلنگ زنی کنیم که به زودی این کارها را انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از دستگاه های اجرایی توفیقات بزرگی را در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی داشته اند، ادامه داد: در حوزه های میراث فرهنگی و توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان کارهای خوبی در استان کرمان انجام شده است.
استاندار خاطرنشان کرد: صادرات شرکت های دانش بنیان بیش از یکهزار درصد رشد یافته و به رقم 400 میلیون دلار رسیده است.
** تاکید بر همکاری دستگاههای اجرایی در تدوین سند توسعه
استاندار همچنین بر همکاری دستگاه های اجرایی برای تدوین سند توسعه اشتغال استان کرمان تاکید و بیان کرد: باید در حوزه اشتغال خرد و کلان باید گام های بزرگی برداریم.
رزم حسینی با بیان اینکه فضای خوبی در حوزه اشتغال استان کرمان داریم، گفت: در سال جاری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید، با قدرت بیشتری موضوع اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنیم.
**سامانه نظارت و کنترل یروژه ها تقویت شود
استاندار گفت: سامانه کنترل ونظارت پروژه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی وجود دارد و روند اجرای پروژه ها با دقت در این سامانه مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با تاکید بر تقویت این نظارت در سال 96خاطرنشان کرد: پایش و پالایش پروژه های 76 هزار میلیارد تومانی در استان کرمان باید مد نظر مدیران مربوطه قرار گیرد .
** پروژه های اقتصاد مقاومتی توام با پیوست فرهنگی استاندار بر تدوین پیوست های فرهنگی پروژه های اقتصاد مقاومتی نیز تاکید کرد و گفت: معین های اقتصادی جریان توسعه اقتصادی را به سمت توسعه فرهنگی و اجتماعی نیز هدایت کرده اند و در این زمینه نیز گام های خوبی برداشته اند.
رزم حسینی تاکید کرد: پیوست فرهنگی برای استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه استان است.
**با فتح خرمشهر به مرزهای بین المللی رسیدیم
استاندار در ادامه سخنان خود به مناسبت پیش روی سوم خرداد اشاره کرد و فتح خرمشهر را به عنوان یکی از پیروزی های بزرگ رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: در این عملیات به مرزهای بین المللی رسیدیم و جای جای کشور از دست بیگانگان آزاد شد.
وی افزود: امنیت پایدار موجود را که حاصل ایثارگریها و جانفشانی های رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده باید قدر دانست و در صیانت از این مهم را ضروری دانست .
**حماسه مردمی انتخابات ارتقا بخش ایران اسلامی در سرمایه اجتماعی
استاندار کرمان حماسه انتخابات 29 اردیبهشت ماه را نیز تبریک گفت و ادامه داد: این انتخابات، ایران اسلامی را چندین پله در حوزه سرمایه اجتماعی و دموکراسی ارتقا داد.
وی اظهار کرد: برگزاری انتخابات با این وسعت در حالی برگزار شد که 9 کشور در منطقه درگیر جنگ و بی ثباتی روبرو هستند.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: باید از همه کسانی که این مهم را پدید آوردند، تقدیر کرد و به صورت ویژه باید از رهبر معظم انقلاب اسلامی که به خوبی این موضوع را مدیریت کردند، تقدیر کنیم.
**تقدیر از هوشمندی مردم با وجود هجمه سیاهنمایی ها
وی انتخاب آقای حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری کشور را نیز تبریک گفت و افزود: مردم نشان دادند از هوشمندی بالایی برخوردار هستند و به یقین در دوره جدید دکتر روحانی کارهای نو اجرایی شده و شاهد دولتی کارآمدتر از دولت قبل خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره انتخابات، با همه سیاه نمایی که در داخل صورت گرفت مردم به صحنه آمدند و مجددا به رئیس جمهور محبوب خود و نظام جمهوری اسلامی رای دادند و گفتند که همه چالش ها و مشکلات را می بینیم اما حرف و عمل خود را با رای خود نشان می دهیم.
**بالا بودن رای یکی از نامزدهای رقیب نشان از سلامت انتخابات است
رزم حسینی یادآور شد: فرایند انتخابات نیز فرایند فوق العاده سخت گیرانه ای است و تعداد زیادی کار نظارت بر فرایند انتخابات را بر عهده دارند و این مر امکان هر گونه تقلب را از بین می برد.
وی تصریح کرد: بالا بودن رای یکی از کاندیداها در برخی شهرستان ها نشان از سلامت انتخابات و جانبداری نکردن بخشداران و فرماندران و دهیاران در انتخابات است.
وی با بیان اینکه متوسط مشارکت مردم در کشور 72 درصد و در استان کرمان 73 درصد بوده است، گفت: برنده انتخابات ملت ایران هستند و این برنده بودن مربوط به همه جناح ها است.
وی یادآور شد: خط اعتدال دراستان کرمان و سایر استانها به خوبی تداوم یافت و در استان کرمان در سال 94 و 95 بیش از 160 شخصیت سیاسی وارد استان شدند و در کمال آرامش همه جناح ها توانستند در فضای آرام و امن حرف های خود را به مخابان و طرفدراران خود بزنند.
وی با بیان اینکه در استان کرمان مشارکت سیاسی همه گروه های سیاسی را داشته ایم، گفت: نمونه آن سفر علی مطهری به کرمان بود که در آرامش کامل برگزار شد.
استاندار کرمان با بیان اینکه حضور بیش از 40 میلیون رای در کشور ضریب امنیت ملی کشور را بسیار ارتقا بخشیده است، گفت: تمامی اقدامات و صحبت های کاندیداها در میزهای ایران در سایر کشورها به خوبی رصد شده است و با این وجود، با حضور گسترده مردم در انتخابات، فضایی بوجود آمد که می تواند در حوزه های اجتماعی و اقتصادی کشور را ارتقا دهد و مهمترین دستاورد آن ایجاد سرمایه اجتماعی جدید است.
وی به حضور 41 میلیون نفری مردم کشور در انتخابات اشاره و بیان کرد:این حضور می تواند برای رفع مشکلات اجتماعی،اقتصادی، سیاسی و رفع آسیب های اجتماعی کارساز باشد.
وی بر حفظ و استفاده از این سرمایه بزرگ اجتماعی در کشور تاکید کرد و گفت: اگر این سرمایه را در حوزه اقتصادی نیز همراه کنیم، گام های بزرگی در مسیر تولید و اشتغال در کشور برداشته می شود.
وی تصریح کرد: به دنبال تدوین یک طرح عمل گرایانه خوب برای سازماندهی و مشارکت مردم در حوزه های اقتصادی هستیم.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.