با پایان سه هفته مهلت قانونی تبلیغات داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شمارش معکوس برای گزینش رئیس جمهور آغاز شده است.
ماراتن انتخابات ریاست جمهوری از هشتم اردیبهشت با حضور 6نامزد آغاز شد و در ادامه راه 2 نفر از نامزدها انصراف خود را اعلام کردند و رقابت با چهار کاندیدا وارد مرحله نهایی خود شده است.
شور و نشاط انتخاباتی با نزدیک شدن به روزهای پایانی توسط کاندیداها، ستادهای انتخاباتی و هواداران در روزهای تبلیغات بویژه روزهای به اوج خود رسید و مشاهدات میدانی و نظر سنجی ها از مشارکت گسترده مردم در این دوره خبر می دهد.
نقطه اوج تبلیغات انتخاباتی را باید برگزاری مناظره ها انتخاباتی دانست که هیجان و حرارت انتخابات را به جامعه منتقل کرد، هرچند انتقاداتی نیز از طرف کارشناسان و مردم به برخی اظهارات نامزدها وارد بود.
متمایز بودن این دوره انتخابات ریاست جمهوری را می توان در حضور فعالانه و گسترده نامزدها و طرفداران آنها در فضای مجازی دانست که حتی قبل از تبلیغات رسمی آغاز شده بود و طرفداران هر کاندیدا با اتخاذ روشهای متفاوت سعی در تبلیغ نامزد مورد علاقه خود داشتند، اگر چه تخریب در مورد برخی نامزدها از نکات منفی این حضور بود.
مشارکت و حضور چشمگیر جوانان و رای اولی ها در ستادهای تبلیغاتی نامزدها از حاشیه های جذاب این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بشمار می آمد که نوید آینده ای پر از امید و نشاط برای کشور می دهد.
در ایام تبلیغات احزاب، گروه های سیاسی، جناح ها و شخصیت های ملی و مذهبی با اعلام موضع و صدور بیانیه حمایت خود را از نامزدی مورد علاقه اعلام داشتند و تنور انتخابات را بیش از پیش گرم کردند.
اقشار مختلف اعم از فرهنگیان و دانشگاهیان، هنرمندان، ورزشکاران، پزشکان و ... با ابزار و طرق متفاوت پشتیبانی خود را از هر کدام یک از نامزد مورد نظر در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کردند و حمایت ملی را از بزرگترین جلوه مردمسالاری دینی افزایش دادند.
برغم تبلیغات پر شور و هیجان انتخاباتی، آرامش و قانونمداری و احترام به حامیان رقیب، ویژگی بسیار بارز هواداران نامزدهای ریاست جمهوری در این دوره بود، بطوریکه کشور با کمترین تنش و اتفاقی مواجه شد که نشان از فرهنگ سیاسی بالای مردم دارد.
حضور و مشارکت حداکثری مردم در 2 انتخابات 29 اردیبهشت، شاه بیت و نقطه مشترک تمامی نامزدها، گروه ها، احزاب و جناح های سیاسی بود که این مشارکت حداکثری به خوبی تبیین شد.
رسانه ها و مطبوعات ملی، منطقه ای و محلی در ایام تبلیغات با انعکاس اخبار، نگارش یادداشت و مصاحبه، 2 هدف مشارکت حداکثری و حمایت از نامزد مورد نظر خود را دنبال و هیجان انتخاباتی را به بدنه جامعه ترزیق کردند.
اکنون تمامی ایران در منطقه ای نا امن با آرامش و امنیت در انتظار آغاز رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمعه ای پر از امید هستند، تا سرنوشت خود را برای چهار سال دیگر رقم بزنند و مانند همیشه پشتوانه قوی برای اهداف نظام جمهوری اسلامی باشند.
یادمان نرود که پس از اتمام انتخابات و اعلام نتایج و انتخاب رئیس جمهور منتخب، رفاقت ها جایگزین رقابت شود و همه برای رفع مشکلات و پیش بردن امور کشور از منتخب مردم حمایت کنیم .
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فردا (جمعه) 29 اردیبهشت برگزار می شود.
2 میلیون و 122 هزار و 435 نفر واجد رای دادن در استان کرمان هستند که 52 هزار و 867 نفر آنان را رای اولی تشکیل می دهند.
داود رجبی خبرنگار ایرنا در کرمان** 7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.