به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا کرمی پور در خطبه های نمازجمعه جیرفت با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: مردم با ایجاد فروشگاه های کالاهای داخلی به محصولات وارداتی نه بگویند و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.
وی تصریح کرد: واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می شود حرام است چرا که با این کار به تولیدات داخل و اشتغال جوانان لطمه وارد می کنیم.
وی گفت: تولیدکنندگان داخلی با افزایش کیفیت کالاهای داخلی زمینه اعتماد مردم را جلب کنند و مردم هم با خرید این کالاها به اعتماد آنها پاسخ خواهند داد.
امام جمعه جیرفت گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر توان داخلی برای برطرف کردن مشکلات کشور نه اینکه برای رفع مشکلات داخلی به کشورهای خارجی چشم امید داشته باشیم.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به شرایط و نیاز جامعه شعار سال را انتخاب می کنند لذا انتخاب مکرر شعار سال در زمینه مسائل اقتصادی نشان از اهمیت این مساله می باشد که دولتمردان باید به آن توجه داشته باشند.
وی تصریح کرد: دشمن، مشکل اقتصادی کشور را با تشدید تحریم ها افزایش داده و با این فعالیت دنبال نارضایتی مردم و از بین بردن نظام است.
حجت الاسلام کرمی پور گفت: با تحقق شعار سال تمامی نقشه های دشمن خنثی می شود لذا تنها راه برون رفت مشکلات تکیه بر توان داخلی کشور است.
وی گفت: به آمریکا و استکبار جهانی نمی توان اعتماد کرد و تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور تکیه بر توان داخلی است.
وی به سخرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز سال جدید اشاره کرد و افزود: معظم له در این سخنرانی اعتماد به جوانان را یکی از سرفصل های برون رفت مشکلات برشمردند لذا باید با تکیه بر جوانان در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.
امام جمعه جیرفت بیان کرد: حرکات مومنانه فراگیر شامل مدیریت مدیران انقلابی و ارزشی می باشد لذا باید در انتخاب مدیران دقت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت امام هادی (ع) اشاره کرد و گفت: از بین رفتن عظمت خلافت بنی عباس، هوسرانی درباریان، ظلم و بی عدالتی و غارت بیت المال از خصویات زمان امامت ایشان بود.
حجت الاسلام کرمی پور افزود: امام هادی (ع) در برابر طاغوت زمان خود ایستادگی کرد و در این راه به شهادت رسید.
وی همچنین به روز طبیعت اشاره کرد و گفت: در این روز از طبیعت محافظت کنیم.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.