جعفر سالاری نسب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از پیگیری استاندار کرمان و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان و بعد از ثبت ملی بنای معروف به کنسولگری انگلیس، ردیف بودجه ای از منابع وزارت نفت به منظور مرمت و بازسازی این بنا تخصیص داده شد.
وی با بیان اینکه عملیات مرمت بنای کنسولگری قدیم انگلیس در کرمان تا پایان خردادماه سال 96 به پایان می رسد اظهار کرد: بنای کنسولگری قدیم انگلیس پس از به پایان رسیدن پروژه مرمتی به موزه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تبدیل خواهد شد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان با اشاره به اهمیت وجود موزه به منظور نمایش و حفظ آثار شرکت نفت گفت: تجهیزات تاریخی سوخت رسانی و گرمایشی، انواع دستگاه های پمپ بنزین، خودروها و اسناد و مستندات تاریخی شرکت ملی پخش فرآوره های نفتی منطقه کرمان از بخش های موزه شرکت ملی نفت منطقه کرمان خواهد بود.
وی بر حفظ و صیانت از سرمایه های تاریخی وزارت نفت تاکید کرد و افزود: ساختمان معروف به کنسولگری انگلیس از املاک دولتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است و توسط تیم های نظارتی وزارت نفت و مشاوران میراث فرهنگی به صورت مکرر کنترل و بررسی می شود.
سالاری نسب تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به عنوان متولی آثار تاریخی و باستانی هیچ زمان برای ثبت و پیگیری امور مربوط به ساختمان معروف به کنسولگری انگلیس ورود نکرده و تلاشی در ثبت ملی، تامین بودجه و مرمت این بنا نداشته است.
کنسولگری انگلیس مهر ماه 1273 در محله زریسف، در عمارت سید ابوالحسن خان بیگلری (حاکم کرمان در دوران زندیه) تاسیس شد.
بنای معروف به کنسولگری انگلیس هم اکنون در مجموعه خانه های سازمانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان قرار دارد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.