به گزارش ایرنا حجت الاسلام جعفر نیک نفس روز چهارشنبه در جلسه صیانت از حقوق شهروندی افزود: حقوق شهری مجموعه ارتباطات و تعاملات، قوانین و مقرراتی است که روابط شهروندان با ادارات شهر و نهادهای مربوط در امر محلی و شهری را تنظیم و حقوق و تکالیف ناظر بر شوراها، شهرداری ها و سایر ادارات شهری را تبیین می‌کند.
وی اظهار کرد: قوانین این کتاب بر مبنای اقلیم و شرایط اقتصادی این منطقه نوشته و قوانینی که مردم بیشتر با آن سر و کار دارند، برجسته می شود.
وی گفت: اقتصاد این خطه بر مبنای کشاورزی تعریف شده اما پشتوانه فرهنگی خوبی در این حوزه صورت نگرفته است و ما سعی می کنیم تا در این کتاب مسائل فرهنگی در حوزه کشاورزی را بیشتر تفسیر کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جیرفت تشویق نخبگان علمی و مولفان کتاب‌ها، ترغیب دیگر پژوهشگران به نگارش کتاب، جلوگیری از موازی‌ کاری احتمالی در چاپ کتاب‌های با محتوای حقوق شهروندی و فرهنگ‌ سازی بیش از پیش در خصوص توجه به اهل قلم و فرهنگ را اهداف تالیف این کتاب بیان کرد.
منشور حقوق شهروندی مشتمل بر 120 ماده است که دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری 29 آذر امسال در همایش قانون اساسی و حقوق ملت از آن رونمایی و در بیانیه ای دستگاه های اجرایی را مکلف به اجرای آن کرد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/3028

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.