به گزارش ایرنا، سردار حسین معروفی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ساعات ابتدایی سیل نواحی حضرت رسول (ص) و حضرت امیرالمومنین (ع) در مناطق سیل زده حضور پیدا کرده و با هماهنگی مسئولان اجرایی و پیگیری مدیریت بحران در مناطق سیل زده موضوعات را دنبال کردند.
وی بیان کرد: با توجه به ورود سیلاب به خانه های مسکونی ۲ روستا، اولویت کاری ما در محورهای خارج کردن آب از منازل، لایه روبی و ضدعفونی منازل در دستور کار قرار گرفت.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: بسیج دانشجویی با همراه داشتن نیروهای متخصص خود و چندین دستگاه کف کش و چهار کارواش به منطقه وارد شد و تا کنون حدود ۱۲۰ منزل را کاملا پاکسازی و ضدعفونی کردند.

وی اظهار داشت: حدود  ۷۰۰ نیروی انسانی پاسدار و بسیجی از روزهای ابتدایی سیل تاکنون در مناطق سیل زده در حال فعالیت هستند و تا پایان کار نیز در منطقه می مانند.
وی گفت: تاکنون سپاه پاسداران استان کرمان ۲۵۰ تا ۳۰۰ سبد غذایی، ۵۰۰ تخته پتو و ۶۰ تخته فرش در بین مردم مناطق سیل زده توزیع کرده و حدود ۲۰ تن آب معدتی در ۲ روستای گرفتار در سیل توزیع شد.
سردار معروفی تاکید کرد: اولویت اصلی ما لایه روبی گل و لای از منازل و ضدعفونی کردن است و با شست و شوی قالی ها و پتوهای مردم به دنبال این هستیم که با توجه به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان، ساماندهی اولیه برای اسکان آن ها صورت گیرد.
وی ادامه داد: پاسداران در ۲ ناحیه شهر کرمان نیز در حال شناسایی و برآورد خسارت کالاهای آسیب دیده در منطقه هستند و مواردی که قابل اصلاح باشد توسط تعمیرکاران بسیجی ما تعمیر و کالاهای غیرقابل تعمیر نیز تا چند روز آینده توسط سپاه استان‌ تامین و در اختیار مردم قرار می گیرد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: ما همواره در کنار مردم و مسئولان برای خدمت گذاری هستیم و مردم خط قرمز ما هستند و به ویژه مردم انقلابی، مومن، رزمنده خیز و جهادگر شهداد را ولی نعمتان خود می دانیم و تا لحظه ای که نیاز باشد با همه توان خود برای کمک در منطقه باقی می مانیم.
وی تصریح کرد: امیدواریم تا قبل از ماه مبارک رمضان مشکلات مردم به ویژه مشکلات آب و برق حل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.