محمدصادق بصیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازرسی مجدد و پس از بررسی شکایت افراد رد صلاحیت شده، ۵۹ نفر نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان به جرگه انتخابات بازگشتند.

وی اظهار داشت: هر چه افراد تایید صلاحیت شده بیشتری در عرصه انتخابات وجود داشته باشند، مردمی که به سلایق متفاوت می خواهند رای بدهند، مشارکت فعال تر در انتخابات خواهند داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: هیات نظارت استان کرمان در بررسی مجدد صلاحیت ها زمینه ورود سلایق متفاوت را به عرصه انتخابات باز کرد و پیش بینی می شود مردم با شور و نشاط در انتخابات شرکت می کنند و عرصه خوبی شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: ۲هزار و ۲۵۰ شعبه اخذ رای در استان کرمان وجود دارد که از این میزان یکهزار و ۳۲۸ ثابت و ۹۲۲ شعبه سیار هستند.

بصیری بیان داشت: حاکمیت در ۲ عرصه اجرای انتخابات و نظارت وارد می شود که اجرا به دست وزارت کشور و دولت قرار دارد و با بخشنامه ها و توصیه های دولت دستگاه های مختلفی پای کار آمدند و روند آموزش ها، رزمایش ها و زیرساخت ها برای برپایی انتخابات فراهم شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۲۵ مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی، تنها ۲ مرحله دستی و مابقی الکترونیکی انجام می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: مرحله احراز هویت به عنوان مهمترین بخش کاملا الکترونیکی برگزار می شود و کاربرها آموزش لازم را دیده اند.

۴۰ هزار نفر در استان کرمان در قالب اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و بخشدار، محافظان و بازرسان شعب، نمایندگان هیات نظارت و نامزدها درگیر برگزاری این انتخابات هستند.

استان کرمان دارای ۹حوزه انتخابیه و ۱۰ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.