علی حسینی محمدآبادی روز پنجشنبه در نشست آموزش نحوه صدور آرا هیات های تشخیص حل اختلاف و کمیته های سخت و زیانآور ادارات کار و آثار آن در سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌گذار کشور است افزود: این سازمان بیمه‌ای ۴۳ میلیون نفر جمعیت را پوشش خود دارد.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ماهیانه ۹ هزار میلیارد تومان در قبال بیمه‌شدگان در حوزه مختلف پرداخت می‌کند ادامه داد: در استان کرمان ماهیانه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه بیمه و درمان تامین اجتناعی پرداخت می‌شود که این امر نقش بی‌بدلیل سازمان تامین اجتماعی را نشان می‌دهد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی تعهدات وسیع و گسترده‌ای دارد بیان داشت: اعضای کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور می‌دانند که ساز و کار تامین اجتماعی مبتنی بر اصول تخصصی، حرفه‌ای و کارشناسی است و به طور قطع تصمیماتی که در این هیات‌ها گرفته می‌شود تاثیر مستقیمی بر این سازمان دارد همانگونه که نقش و تاثیر تامین اجتماعی در مسائل گوناگون تاثیرگذار است.
حسینی محمدآبادی از وجود ۲۶ شعبه اصلی، ۱۶ شعبه اقماری و ۱۳ شعبه کارگزاری تامین اجتماعی در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: جامعه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان یک میلیون و ۴۵۰ نفر است.
وی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار خانوار و مستمر بگیر در سطح استان کرمان وجود دارد گفت: تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی استان کرمان در حوزه بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی ماهیانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان به وجود ۵۱ هزار کارگاه و کارفرما در سطح استان کرمان اشاره کرد و افزود: در سطح استان کرمان بالغ بر ۳۴۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و اجباری به طور مستقیم در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه ۱۶۰ هزار خانوار به صورت توافقی نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه هستند تاکید کرد : کسانی که در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف و کمیته‌های سخت و زیان آور مرجع صدور آرا هستند و می‌دانند برقراری هر مستمری‌بگیر براساس آرا صادر شده و همچنین احتساب سوابق ارفاقی تاثیرگذاری زیادی بر روی منابع تامین اجتماعی دارد بنابراین می‌طلبد حساسیت کار در این منابع بالا باشد.
حسینی محمدآبادی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی همواره می‌کوشد براساس قوانین و مقررات حق خودش را نسبت به بیمه‌شدگان و کارفرمایان و جامعه هدف ادا کند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه ساز و کار کارگاه‌های صنفی و کوچک در حوزه بازرسی کارگاهی تامین اجتماعی است گفت: امروزه بیمه‌های تامین اجتماعی در جامعه به عنوان یک فرهنگ تلقی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تمام بیمه‌شدگان در کارگاه‌های صنفی بعد از فوت سرپرست خانواده به عنوان بیمه شده هستند افزود: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان عمومی و غیردلتی است و از بودجه عمومی دولت استفاده نمی‌کند واگر دولت به تامین اجتماعی بدهکار است بابت تعهدات قانونی که پیش‌بینی شده بدهکار است و باید نسبت به تعهدات خود عمل کند.
حسینی محمدآبادی اظهار داشت: ما به عنوان امانتدار این سازمان هستیم و مالکان اصلی بیمه شدگان و کارفرمایان هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین حوزه سازمان تامین اجتماعی و مجموعه اداره کار استان و هیات‌های تشخیص وجود دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.