حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی روز پنجشنبه در محفل ختم و انس با قرآن کریم یادبود سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کرمان  با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی سه جریان را رقم زد افزود: نخستین جریانی که ایجاد کرد این بود که همه به او اعتماد کرده و او را پذیرفتند و در روزهای اخیر دیدیم همه گروه ها، احزاب، زن و مرد، نخبگان، ورزشکاران و غیره در حوزه شهید، شهادت و اعتقاد به سردار سلیمانی هم عقیده بودند و این مایه وحدت شد.

وی بیان کرد: جریان دوم را شهید سلیمانی با شهادتش ایجاد کرد و همه ما علاقمند به سردار بودیم اما خیلی بیان و اظهار نمی کردیم با شهادت سردار این اظهار علاقه آنچنان شکل گرفت که همه گروه ها بیانیه دادند.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: جریان سوم بعد از شلیک موشک ها آغاز شد و این جریان دامنه دار است، سردار سلیمانی منشاء تاریخ در نظام جمهوری اسلامی خواهد شدو خواهیم دید در سال اینده و سالهای آینده چه اتفاقاتی رخ می دهد.

وی با اشاره به قاون آمریکایی کاپیتالسیون در زمان شاه گفت: اگر یک سگ امریکایی به یک شهروند ایرانی تعرض می کرد، این شهروند حق نداشت شکایت به دادگاه کشورش ببرد و این فضای حاکم بر جامعه ما بوده است.

حجت الاسلام ارزانی افزود: امام خمینی(ره) آمد و سردار سلیمانی ها و بسیاری از پدران و عزیزان که همراه امام بودند گفتند از حقوق خود دفاع می کنیم و در مقابل دشمن می ایستیم.

وی با بیان اینکه چرا حاج قاسم سلیمانی اینقدر عزیز شده است؟ تاکید کرد: محبت دو طرفه و اطاعت محض از حضرت حق، خدامحوری، انس با قرآن و معنویت بسیار بالا موجب جایگاه شهید سلیمانی شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز آمریکایی ها ناجوانمردانه سردار ما را به شهادت رساندند، اما مقام معظم رهبری سریع اعلام کردند انتقام سختی خواهیم گرفت و اتفاقات روز گذشته فقط یک سیلی بود. و انتقام تازه شروع شده است.

وی ادامه داد: اگر نیت و اعمال انسان برای خدا باشد، دل مردم برای او رئوف می شود و حاج قاسم سلیمانی سردار دلها بود و محبوب همه شد و مقام معظم رهبری فرمودند معنویت، حاج قاسم را بالا برد.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه شهادت وعده خداست و خون به ناحق ریخته شده خونخواه دارد افزود: اگر سردار سلیمانی به شهادت رسید، به ظاهر خون او به زمین ریخته شده و یقین بدانید انتقام سخت در راه است.

وی تاکید کرد: بعد از جنگ جهانی دوم تا کنون هیچ پایگاه نظامی امریکا مورد تعرض هیچ کشوری قرار نگرفته و اولین کشوری که پایگاه نظامی امریکا را مورد اصابت ۱۵ موشک قرار داده تنها کشور مقتدر ایران اسلامی است و البته فکر نکنید کار ساده ای است؛ این کار در ارتباطات بین الملل خیلی معنا دارد.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: همین که شهادت سردار وحدت و انسجام میان مردم ایجاد کرده بالاترین دستاورد است و زدن پایگاه امریکایی در عراق،  شکستن هیمنه امریکا در منطقه بود.

وی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افتخار کرمان بود تاکید کرد: شما مردم با شرکت در مراسم تشییع سردار سلیمانی کار خیلی مهمی انجام داده اید و باید قدر خودتان را خیلی بدانید.

محفل ختم و انس با قرآن کریم یادبود سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار شد.

این آیین همراه با قرائت قرآن توسط تعدادی از قاریان کشوری و استانی و مداحی و نوحه سرایی همراه بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.