به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین امیری شامگاه شنبه در آیین بزرگداشت و تجدید بیعت با سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهربابک افزود: ما امروز یاد سپهبد شهید سلیمانی را گرامی می داریم، سرداری که بلندی افتخاراتش را باید از بلندای کوه های کردستان و خروشانی رود کارون در عملیات والفجر هشت پرسید.

وی از دلاوری ها و شهادت مداری های سپهبد شهید سلیمانی در عملیات های غرور آفرین کربلای چهار و و پنج یاد کرد و افزود: این سردار بزرگوار، سپاهی را تشکیل داد که نیروهای آن از سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان با فرهنگ های مختلف تأمین می شد.

سرهنگ امیری با بیان اینکه سپهبد شهید سلیمانی برای شاد کردن دل بچه های بلوچ با لباس بلوچی در صحنه های نبرد حاضر می شد، اظهار داشت: این فرمانده عزیز برای دلگرم کردن بچه های هرمزگان تا اینکه بدانند آنان هم در جنگ نقشی دارند افرادی از لشکر هرمزگان را در ستاد مدیریتش مسئولیت می داد.

وی سپهبد شهید سلیمانی را مظهر همدلی، ایثار و رشادت خواند و یادآور شد: حتی یک بار هم ندیدیم که سردار احساس تردید و ضعف کند و هر زمان که در جبهه حاضر می شد هر دسته به اندازه یک گردان قدرت احساس می کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهربابک بیان داشت: همه هم و غم سردار سلیمانی در پایان جنگ حفظ یاد همرزمان شهیدش بود و در صحبت هایش از خاطرات رزمندگان دفاع مقدس یاد می کرد.

وی عنوان کرد: در دهه ۷۰ که همه هجمه های فرهنگی متوجه فرهنگ ایثار، شهادت، ارزش ها و انقلاب بود، سپهبد شهید سلیمانی نخستین فرمانده لشکری بود که موزه دفاع مقدس را در کرمان ایجاد کرد و بنیان گذار برگزاری کنگره های شهدای استان ها بود.

سرهنگ امیری با اشاره به اینکه سپهبد شهید سلیمانی با مادران برخی شهدا تماس می گرفت و جویای احوالشان می شد، ادامه داد: این فرمانده بزرگوار دنیا را تکان داد و هرجا قدم می گذاشت، زمین در برابر استقامت این سردار بزرگ کم می آورد و دچار تزلزل می شد.

وی یادآور شد: سپهبد سلیمانی بعد از دوران دفاع مقدس و زمانی که اشرار در جنوب شرق کشور عرصه امنیت را بر مردم تنگ کردند پا در میدان مقابله با اشرار گذاشت.

سرهنگ امیری از قدرت، جسارت و تدبیر حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و اظهار داشت: بعد از دلاوری هایی که از این فرمانده کرد، ولی فقیه در یک مسئولیت سنگین او را به عنوان فرمانده سپاه قدس برگزید.

وی با بیان اینکه آنچه که در جریان داعش دیدیم و از بین بردن نطفه سراسر خبیث طالبان در افغانستان، گوشه ای کوچک از قدرت و توان سردار بزرگ بود، اظهار داشت: این سردار رشید طی ۲۰ سال با همین توان و انگیزه و قدرت دنیای اسلام را پیش برده است.

سرهنگ امیری گفت: امروز سپهبد شهید سلیمانی را نه به عنوان حامی حزب الله لبنان، بلکه سلیمانی به عنوان کسی می شناسیم که اسرائیل را دچار زبونی کرد و چنان از عرش بر فرش زمین کوبید که دیگر حرفی برای گفتن نداشت.

وی با اشاره به اینکه سیدحسن نصرالله خود را سرباز قاسم سلیمانی می داند، افزود: سپهبد سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه، جنگ ۲۲ روزه و جنگ ۱۱ روزه حزب الله که در لبنان جایی نداشت را به چنان مقام و منزلتی رساند که امروز یکی از تصمیم گیرندگان اصلی در عرصه سیاسی در دولت لبنان است و به طوری که بدون نظر سید حسن نصرالله دولتی تشکیل نخواهد شد، بدون وجود نیروهای حزب الله کابینه ای شکل نخواهد گرفت، مجلسی قوام نمی گیرد و مردم لبنان احساس امنیت نخواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی برای اولین بار در طول تاریخ و در دنیای اسلام اهل سنت، رزمنده شیعی، رزمنده ایزدی، علوی، مسیحی و زیدیه را در یک زیر یک پرچم علیه دنیای استکبار بسیج می کند و در کنار هم با دشمن می جنگند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهربابک عنوان کرد: قدرت سردار سلیمانی قدرتی است که رهبران دنیا مثل رئیس جمهوری روسیه را تسلیم می کند تا در خدمت کشورهای اسلامی قرار بگیرند و از امکاناتشان به نفع جهان اسلام استفاده کنند.

سرهنگ امیری با بیان اینکه ما هنوز قدرت حاج قاسم را احساس نکردیم، اظهار داشت: آن دختر ایزدی اسیر، مردمی که در بوکمال، موصل، اربیل، سامرا و عاشقان اباعبدالله در کربلا و مردم شهرهایی که در محاصره داعش بودند قدرت سردار سلیمانی را درک می کنند.

وی با تاکید بر اینکه سپهبد شهید قاسم سلیمانی در خط ولایت و الگویش رهبری بود و می گفت "هزاران سلیمانی فدای تار موی ولایت" تاکید کرد: سلیمانی با شهادت خودش فرهنگ شهادت را از به عرش برد و مثل رودخانه ای عظیم بساط افراد معاند را از بین برد.

سرهنگ امیری خطاب به آمریکا گفت: آیا ما را از شهادت می ترسانید و غایت آرزوهای ما را در همین دنیای فانی می دانید؟ ما تربیت یافتگان مکتب علی ابن ابی طالب (ع) هستیم و در روضه های امام حسین (ع) رشد کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی دریای عمیقی است که با این ضربه ها دچار آسیب و تلاطم نمی شود، گفت: سکان دار این انقلاب رهبر فرزانه ما، علم داری بزرگ، قوی، بصیر و داناست که این کشتی عظیم را در این دریای پر تلاطم پیش می برد.

سرهنگ امیری با اشاره به اینکه سردار سلیمانی ما با این اقدام نه تنها از صحنه حذف نشد بلکه به الگو برای افراد آزادی خواه بدل شده است، عنوان کرد: امروز همه مردم ما در صحنه حاضرند که به رهبر خودشان اعلام کنند که اگر سردار سلیمانی رفت ما هر کدام سردار سلیمانی هستیم و مادران ما قاسم سلیمانی تربیت خواهند کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهربابک تصریح کرد: سپهبد سلیمانی در ساختار نظامی کشور رتبه چهارم را داشت و سه فرمانده پرقدرت تر داریم و اینکه همه شما مستکبران دنیایتان را بسیج کرده اید که رتبه چهارم ما را بزنید نشان از قدرت و جایگاه و نگاه جمهوری اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی، سردار سلیمانی هایی را تربیت کرده است، ادامه داد: ضایعه فقدان سپهبد شهید سلیمانی ضایعه سنگین و تلخی است اما مردان بزرگتری خواهند آمد، با رفتن ظاهری حاج قاسم هیچ چیز تکان نخواهند خورد و انقلاب ما منسجم و باقدرت تر می شود.

سرهنگ امیری تلافی این ضربه را آرزوی ایرانی ها دانست و گفت: امروز جواب خون سردار سلیمانی وظیفه ایران نیست و همه جنبش های آزادی بخش به دنبال ضربه زدن به استکبارند.

وی با اشاره به اینکه شهادت سردار دلها به ما ثابت کرد که آمریکا و صهیونیسم از اسلام کینه دارند، اظهار داشت: دشمنی صهیونیسم با اسلام قدمتی هزار و ۴۰۰ ساله دارد و باید بدانیم که پشت این خنده های ظاهری، دندان هایی سرشار از غضب و کینه به هم فشرده می شود.

سرهنگ امیری خطاب به آنان که دل به آمریکا سپرده اند، گفت: آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند، این چه آمریکایی است که از یک سو پیام می دهد منتظر تلفن مسئولان ایران هستم و از سویی دیگر به ترور یکی از بهترین و عزیزترین فرماندهان عالی این کشور دستور می دهد؟!

وی تصریح کرد: امیدوارم بعضی از افراد و مشاورانی که به خواب رفته و یا خود را به خواب زده اند به این نکته برسند که اگر آمریکا بیاید همه را از دم تیغ خواهد گذراند.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.