به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی عصر چهارشنبه در دومین جشنواره ملی مرکبات جیرفت ضمن خیرمقدم به سفرا و ‌نمایندگان اتاق های بازرگانی گفت: امروز در نشست گفت و گوی بخش خصوصی و دولت مشکلات بخش صادرات‌ جنوب کرمان بررسی و پیگیری های لازم انجام می شود تا مشکلات این بخش برطرف شود.

 وی به برگزاری جشنواره ملی مرکبات اشاره و تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ها معرفی پتانسیل ها و برنامه ریزی برای آینده است.

وی تصریح کرد: جنوب کرمان دارای ظرفیت های معدنی و کشاورزی است لذا باید این ظرفیت ها به دنیا معرفی شود.

استاندار کرمان هدف از دعوت سفرا و نمایندگان اتاق های مشترک بازرگانی در کشورهای خارجی را شناسایی ظرفیت های منطقه جنوب کرمان برشمرد و گفت: منطقه جنوب کرمان در بخش های معادن و کشاورزی آماده سرمایه گذاری است لذا این ظرفیت برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران فراهم شده است.

وی افزود: فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی، معرفی محصولات و ظرفیت های منطقه از مهم ترین خواسته ها برای ارتباط است.

وی با بیان اینکه سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان تولید می شود، اظهار داشت: از این میزان یک میلیون تن محصول صادر می شود لذا با این همه تولید فقر منطقه غیرمعقول است.

وی وجود دلالان و غیرفعال بودن تعاونی ها را علت مشکل بخش کشاورزی برشمرد و گفت: برای حل این مشکل نیازمند همت و تلاش مردم این منطقه هستیم.

وی افزود: تنظیم بازار از مشکلات دیگر کشاورزی منطقه جنوب کرمان است لذا باید طوری برنامه ریزی کنیم که هم تولید کننده و هم مصرف کننده متضرر نشوند.

 وی ادامه داد: برای تنظیم بازار نیازمند توجه به صادرات هستیم لذا امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده شاهد کاهش مشکلات در این بخش باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.