فرامرز مداح روز سه‌شنبه در بازدید از پایانه بار جنوب کرمان اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، برنامه‌ریزی برای حمل و نقل بوده که در این میان حمل به موقع و تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی جنوب کرمان از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

وی ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته، هیچ گونه کمبودی در بحث تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی جنوب کرمان وجود ندارد و در صورت ضرورت، سازمان راهداری از ظرفیت ناوگان دیگر استان‌ها برای حمل بار این منطقه اقدام خواهد کرد.

عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه تامین ناوگان خارجی برای حمل و نقل محصولات کشاورزی جنوب کرمان به خارج مرزها در سازمان راهداری بررسی خواهد شد، افزود: از تمام ظرفیت  این سازمان برای حمل به موقع محصولات کشاورزی جنوب کرمان استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان هم با بیان اینکه تمامی مشکلات ناشی از کاهش قیمت محصولات کشاورزی در نهایت به حوزه حمل و نقل سرازیر می‌شود، گفت: در فصل حمل و نقل محصولات کشاورزی ۸۱ درصد ناوگان حمل و نقل که به منطقه جنوب کرمان عزیمت می‌کند، یک‌سر خالی بوده که راننده براساس هزینه‌های مترتب بایستی کرایه رفت و برگشت را اخذ کند.

مسعود جمیلی کرمانی افزود: با وجود اینکه فقط سه تا پنج درصد از قیمت نهایی محصول مربوط به حمل و نقل است لذا کاهش قیمت محصولات کشاورزی باعث خواهد شد نرخ حمل و نقل که براساس عرضه و تقاضا تعین می‌شود، رقم بزرگی در مقابل قیمت تمام شده برای کشاورز باشد.

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان، کشاورزان برای حمل محصولات کشاورزی و بار خود با راننده به توافق برسند و سپس برای صدور بارنامه حمل و نقل به شرکت مراجعه کنند و در صورت نبود توافق، ملاک حمل بار، نرخ نامه مصوب انجمن صنفی حمل و نقل است.

 روزانه ۲ هزار کامیون در فصل اوج بار از جاده‌های جنوب کرمان عبور می‌کند که رتبه اول خروج بار در کشور را شامل می‌شود.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.