شاهین چراغی روز چهارشنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در بازار سرمایه در اتاق بازرگانی کرمان افزود: کرمان می تواند پایلوت توسعه اقتصادی کشور باشد زیرا ظرفیت های لازم را در هر حوزه ای از جمله صنعت، معدن و کشاورزی دارد و آنچه لازم است برنامه ای برای ارائه آموزش های لازم به منظور ورود به بورس است.

وی با اشاره به ابزارهای متفاوت در تامین مالی ایجاد شده تصریح کرد: شرکت ها و افرادی که به تامین مالی نیاز دارند، خود را با ابزارهای موجود منطبق نمی کنند.

عضو شورای عالی بورس  در ادامه با توجه به اینکه استان کرمان پتانسیل ها و ظرفیت های فراوانی دارد اظهار داشت: هواپیمایی ماهان برای اولین بار در زمینه ابراز بدهی که ابزاری ناشناخته بود در سال ۸۹ در بورس ورود کرد و یا شرکت جوپار نیز پنجمین شرکتی بود که در سال ۹۰ از این ابزار برای خرید واگن استفاده کرد بنابراین کرمان از هر نظر پتانسیل این را دارد و این پتانسیل ها باید تبدیل شود به مزیت هایی که وجود دارد تا بتوانند از آن ها استفاده کنند.

وی همچنین برای استفاده از بازار سرمایه شرکت در کارگاه آموزشی را برای فعالان اقتصادی لازم دانست و گفت: استان کرمان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود نیازمند کارگاه های آموزشی است و می تواند برای ۴۲ ماده معدنی که در این استان وجود دارد و یک نوع ابزار را روی آن تعریف تا تامین مالی آن انجام شود.

عضو شورای عالی بورس در ادامه با توجه به اینکه بازار سرمایه پتانسیل خوبی را دارد و در مورد شرکت های کرمانی نیز شرایط این پذیرش خوب است افزود: بیشترین  میزان درآمد ارزی در کشور در حال حاضر مربوط به شرکت مس است و می توان از سایر ظرفیت های دیگری که در استان کرمان وجود دارد استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.